5.12.2013 16:42

«Η Τεχνική Εκπαίδευση δεν είναι το αποπαίδι της Παιδείας»

Ο ΧΙΩΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ Θ. ΚΟΥΚΙΑΣ ΤΙΜΩΜΕΝΟΣ ΜΕ ΑΡΙΣΤΕΙΟ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΟΝ «Π» ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Διδάσκει στο ΕΠΑ.Λ. Καρδαμύλων από το 2010 και μέσα σε 3 μόλις χρόνια έχει καταφέρει να αποσπάσει δύο συνεχόμενες φορές το Αριστείο του Υπ. Παιδείας για την εφαρμογή καλών πρακτικών εκπαίδευσης.

Ο  καθηγητής Θεόδωρο Κούκια, τιμήθηκε και φέτος από το Υπουργείο για τον ξεχωριστό τρόπο με τον οποίο καταφέρνει να μετουσιώνει τη θεωρητική εκπαίδευση που παρέχει στους μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Καρδαμύλων σε πράξη.

«Εκεί κρύβεται και η ουσία της τεχνικής εκπαίδευσης. Να συνδυάζουμε αυτά τα οποία αναφέρονται στο βιβλίο στην πράξη. Και πιστέψτε με, αν γίνει με το σωστό τρόπο, οι μαθητές όχι μόνο το απολαμβάνουν αλλά το αποζητούν», είπε μιλώντας στον «π».

Το βραβευμένο Project

Το «Chios Sales Detectives» αποτέλεσε μία εικονική επιχείρηση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που δημιουργήθηκε από τους μαθητές της Β' τάξης, του τομέα οικονομικών, του ΕΠΑΛ Καρδαμύλων στα πλαίσια του Προγράμματος «Αγωγή Σταδιοδρομίας», του σχολικού  έτους 2012-2013, με την υποστήριξη του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ). 
Σκοπός της προσπάθειας, όπως εξηγεί ο Θ. Κούκιας, ήταν η δημιουργία μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης κοινωνικού χαρακτήρα, που θα αναδεικνύει και θα προβάλλει τις προσφορές των τοπικών επιχειρήσεων που αφορούν το νεανικό κοινό. Μέλημα του εγχειρήματος ήταν η παροχή ενημέρωσης γύρω από θέματα οικονομικού περιεχομένου και προστασίας καταναλωτή σε μαθητές, φοιτητές και γενικότερα στους νέους ανθρώπους του νησιού μας. 
«Στόχος μας ήταν να παρακινήσουμε τους τοπικούς επιχειρηματίες να συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια προστασίας του εισοδήματος του νέου καταναλωτή, δημιουργώντας πακέτα προσφορών, με αντάλλαγμα την προβολή τους στο δικτυακό μας τόπο», συμπλήρωσε.

«Κίνητρο για τα παιδιά»

Απτόητος από τις περικοπή των μισθών των εκπαιδευτικών, τη δύσκολη συγκυρία που πλήττει την εκπαίδευση, ο Θ. Κουκιάς θεωρεί τη φαντασία στην εκπαιδευτική διαδικασία ως αντίμετρο στην έλλειψη χρημάτων.

«Αυτές οι δραστηριότητες, ειδικά στα περιφερειακά σχολεία όπως το ΕΠΑ.Λ. Καρδαμύλων αποτελούν κίνητρο για τους μαθητές που τις επιζητούν προσπαθώντας να ξεφύγουν από την καθημερινότητα της μικρής κοινωνίας. Είναι Project που είναι δύσκολο να υλοποιηθούν σε τάξεις των 25 ή των 30 ατόμων. Θεωρώ ότι στο συγκεκριμένο σχολείο υπάρχει αυτό το οικογενειακό κλίμα που λείπει σε άλλα σχολεία. Ο καθηγητής μπορεί να αφιερώσει τον απαιτούμενο χρόνο στον μαθητή», είπε ο κ. Κουκιάς.

Έλλειψη οράματος και ορθολογισμού

Ο ίδιος πάντως ήταν καυστικός σε ότι αφορά στις ελλείψεις στην σύγχρονη τεχνική εκπαίδευση σημειώνοντας ότι το Υπ. Παιδείας θα πρέπει να σταματήσει να βλέπει τη συγκεκριμένη εκπαίδευση ως «αποπαίδι» της Παιδείας.

«Αυτό που θα ήθελα να πω είναι ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να μας αντιμετωπίσουν ισότιμα. Και αυτό πρέπει να γίνει γιατί σε καιρό κρίσης αρχίζει να υπάρχει στροφή μαθητών και γονιών στην τεχνική εκπαίδευση ως η μοναδική βιώσιμη λύση. Σου παρέχει αυτές τις γνώσης που σε βοηθούν στην αυταπασχόληση.

Όμως ας είμαστε ειλικρινείς. Όλα αυτά για να γίνουν θα πρέπει να υπάρχει ορθολογική διαχείριση. Με ποιο σκεπτικό το Υπ. Παιδείας παίρνει τις περιζήτητες ειδικότητες από την τεχνική εκπαίδευση και τις παραχωρεί σε ιδιώτες. Όλα αυτά κάτι σημαίνουν» κατέληξε ο ίδιος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αριστεία από το Υπ. Παιδείας έλαβαν για το 2011 έλαβαν οι εκπαιδευτικοί Σ. Σωτηράκη και Α. Βροχαρίδου από το Νηπιαγωγείο Καλλιμασιάς, ο Α. Αμπελιώτης από το Βούρειο Δημοτικό σχολείο Λιβαδίων καθώς και η Νηπιαγωγός Α. Μοσχοβάκη.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ