19.3.2016 21:20

Οδική παιδεία αντίμετρο στο δράμα της ασφάλτου

47 ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ

Συγκλόνισαν  το ακροατήριο του αμφιθεάτρου του  Πανεπιστημίου Αιγαίου η Λένα Μαυρικίου και ο Γιάννης Τριπολίτης, με τη διήγηση των καταστάσεων που έζησαν από την απώλεια των παιδιών τους σε τροχαία ατυχήματα. Καθήλωσαν τον κόσμο με την παρουσίαση των βιωματικών καταστάσεων που έζησαν και ζουν.

«Μετά από το θάνατο του Θοδωρή μας δεν υπάρχει για μας τίποτα πιά. Παρελθόν, παρόν, μέλλον έχουν σβήσει, δεν υπάρχει ζωή», τόνισε ο Γιάννης Τριπολίτης, με φωνή που έσπαγε συνεχώς.

«Ανέβηκε στο πεζοδρόμιο, σκότωσε το παιδί μου, το εγκατάλειψε και πήγε σπίτι του και κοιμήθηκε. Από τότε και μετά έγινε άλλος άνθρωπος, έχασα την επαφή μου με τον κόσμο και συνειδητοποίησα τι έχω γίνει όταν άκουσα τη μικρή μου κόρη να προσεύχεται και να ζητάει από το Θεό να ξαναγίνω όπως παλιά, να θυμηθώ ότι είμαι μητέρα και άλλων παιδιών», είπε η Λένα Μαυρικίου, η οποία έχει παρουσιάσει την υπόθεση που της άλλαξε τη ζωή άλλες πέντε φορές στη Χίο.

Δεν μπορούσε να υπάρξει πιο υποβλητική και επιβλητική αρχή στη διημερίδα με θέμα  «Οδική Ασφάλεια ή Τροχαία Ατυχήματα» που οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Δήμη Μυλωνάδη στο αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στις εγκαταστάσεις του Μιχάλειου Κτιρίου.

Η διημερίδα κάλυψε σφαιρικά το θέμα κυκλοφορία και τροχαία ατυχήματα καλύπτοντας όλους τους τομείς που αφορούν την οδική κυκλοφοριακή ασφάλεια των εποχούμενων σε αυτοκίνητα, μηχανές, ποδήλατα και πεζούς.

Το ακροατήριο καθηλώθηκε και από την παρουσίαση της Ανάλυσης των Τροχαίων Ατυχημάτων στο νησί μας από το διοικητή της Τροχαίας Χίου Γιάννη Αραμπατζή.

47 θύματα

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε αναλυτικά κάθε χρόνο στην Ελλάδα στο Μωλόχ της ασφάλτου θυσιάζεται μία κωμόπολη.

«Το πρώτο εξάμηνο του 2015σκοτώθηκαν 357 άνθρωποι, τραυματίστηκαν σοβαρά 493 και ελαφρά 5.787. Κάθε μέρα σκοτώνονται περισσότερα από δύο άτομα και τα τελευταία χρόνια, εννέα χρόνια στην Χίο έχουν χάσει τη ζωή τους 47 άνθρωποι, νέοι κυρίως στην ηλικία. Οι περισσότεροι έφυγαν από τις  ίδιες αιτίες που κυριαρχούν στα στατιστικά. Ταχύτητα, κράνος, ζώνη, μέθη, έλλειψη συντήρησης, ομιλία στο  κινητό, παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, πορεία στο αντίθετο ρεύμα, παράνομο προσπέρασμα », τόνισε με έμφαση.

ΕΤΟΣ

ΤΡΟΧΑΙΑ

ΝΕΚΡΟΙ

ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ

ΟΧΗΜΑΤΑ

2007

115

6

144

219

2008

109

7

119

202

2009

132

6

156

244

2010

77

6

88

140

2011

96

5

119

182

2012

78

4

110

145

2013

67

2

81

118

2014

62

6

74

107

2015

61

3

72

105

 

 

Προστασία

Όμως επισήμανε ότι τα δύο τελευταία χρόνια τα θανατηφόρα έχουν μειωθεί και το απέδωσε κυρίως- έως ενός σημείου - στις διαχωριστικές μπάρες  ασφαλείας που έχουν κατασκευαστεί στη Λεωφόρο Ενώσεως και στην παραλιακή του Βροντάδου, αλλά και στα ενημερωτικά σεμινάρια που κάνει η τροχαία στα σχολεία.

Αναφερόμενος στις συνήθεις δικαιολογίες αυτών που δεν φοράνε κράνος στη μηχανή, χαρακτήρισε μύθο  τον ισχυρισμό των περισσότερων ότι δεν φοράνε επειδή «πάνε δίπλα να αγοράσουν κάτι».

«Το μεγαλύτερο ποσοστό  των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν σε απόσταση μικρότερη των 20χλμ. από το σπίτι», επισήμανε.

Μεταξύ των άλλων στάθηκε ιδιαίτερα σε δύο σημεία.

«Πρέπει να φοράνε ζώνη ασφαλείας και οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων, πρώτον γιατί αιφνιδιάζονται και τραυματίζονται σοβαρά  και δεύτερον γιατί μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό  τραυματισμό των υπολοίπων επιβατών. Το ίδιο προσεκτικοί πρέπει να είναι και οι ποδηλάτες. Τα ποδήλατα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ, κάνουν σοβαρές παραβάσεις, θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς και αν συνεχίσουν να παραβατούν ασύστολα  τον Κ.Ο.Κ. θα αναγκαστούμε να εφαρμόσουμε τα μέτρα που ορίζει η νομοθεσία», πρόσθεσε.

Στην σφαιρική παρουσίαση των διαπιστώσεων  τόνισε ότι οι δρόμοι είναι καρμανιόλες στην περιοχή του Αεροδρομίου στη λεωφόρο Ενώσεως, στα Ταμπάκικα, στον Περιφερειακό Χίου – Καρυών, στην οδό Βερίτη, στο Τάγμα του Δεσπότη,  στον κόμβο του Νεχωρίου, στη διασταύρωση της Λεωφόρου Ενώσεως με τη  Ι. Χρήστου, στη Δασκαλόπετρα, στη διασταύρωση της Λεωφόρου Ενώσεως με τη Φάρκαινα και στους Τρείς  Μύλους Βροντάδου.

Απονομές

Στο πρόσωπο των τροχονόμων Γιάννη Πασβάντη και Γιώργου Κολόμβου τιμήθηκε στο Τμήμα Τροχαίας Χίου. Τις τιμητικές πλακέτες παρέδωσε ο δήμαρχος Μ. Βουρνούς.

Το ΕΚΑΒ

Σημαντική ήταν και η παρουσίαση της Μάχης Μπέσα η οποία ξεδίπλωσε στα μάτια του ακροατηρίου τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΚΑΒ, αναφέρθηκε στην παροχή των πρώτων βοηθειών με το σωστό τρόπο και μίλησε για τη συμπεριφορά των πολιτών στα τροχαία ατυχήματα, υπό την επήρεια του δικαιολογημένου σοκ άγχους  και της πρόθεσης να βοηθήσει χωρίς να έχει τις απαραίτητες γνώσεις.

Νομοθεσία

Ο δικηγόρος Ιωάννης Κωλέττης ανέλυσε τις κυριότερες  νομικές συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων και  εκπρόσωπος του συλλόγου των Ποδηλατών Χίου παρουσίασε τα συνήθη σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε όλοι στο οδικό μας δίκτυο. Φθορές, τα κακές αποκαταστάσεις, υποχρεώσεις και δικαιώματα των ποδηλατών και των πολιτών του κάθε  τόπο.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ