Υπάρχουν 73 στόλοι που ελέγχονται από Έλληνες με άνω του 1 εκατομμυρίου dwt ο καθένας, δύο κάτω από το ρεκόρ του 2020 και τους 75 στόλους, αριθμός όμως που είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στην ιστορία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 8 κορυφαίες ελληνικές εταιρείες στο τιμόνι των τεσσάρων βρίσκονται γυναίκες, ενώ τους δυο κορυφαίους ελληνικούς αριθμούς διοικούν δυο γυναίκες, η Μαρία Αγγελικούσση και η Αγγελική Φράγκου.
Στα τέλη Μαΐου, οι 73 αυτοί πλοιοκτήτες είχαν στην διάθεση τους 3.216 ποντοπόρα πλοία, περίπου 35 πλοία λιγότερα σε σχέση με πριν 12 μήνες, με συνολική μεταφορική ικανότητα τους 342,4 εκατ. Dwt, αύξηση κατά 4,4 εκατ. Dwt σε σχέση με το 2020 και 72 πλοία και 32,8 εκατ. Dwt σε σχέση με το 2019.
Η αύξηση αντικατοπτρίζει την παραλαβή νέων πλοίων σε Έλληνες εφοπλιστές τα οποία παραγγέλθηκαν το 2016/2017/2018, καθώς και αγορές που πραγματοποιήθηκαν για μεταχειρισμένα πλοία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων παικτών και όπου δεν είναι, όπως στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πλησιάζουν καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της πολιτικής και εμπορικής αγοράς.
Οι μεγαλύτεροι πλοιοκτήτες είναι σε πολύ καλή θέση για να επωφεληθούν από ευκαιρίες που μπορεί να εμφανιστούν στον ορίζοντα.
Η ποικιλομορφία είναι ένα χαρακτηριστικό της λίστας. Είκοσι από τους 73 Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν στην κατοχή τους πλοία μόνο ενός είδους. 11 από αυτούς έχουν φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, έξι από αυτούς δεξαμενόπλοια, δύο από αυτούς πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένας πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.
Η Maran, που δημιουργήθηκε από τον αείμνηστο Γιάννη Αγγελικούσση συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφαία θέση, με την κόρη του, Μαρία να βρίσκεται στο τιμόνι του στόλου των 140 πλοίων της Maran, με χωρητικότητα περίπου 24,8m dwt, τρία πλοία περισσότερα αν και 1,5m λιγότερα σε χωρητικότητα.
Οι τρεις νεοεισερχόμενοι στη λίστα είναι οι στόλοι της Unisea Shipping, της Efnav Company και της Central Group / Pistiolis ενώ αυτοί που δεν ύπαρχουν πλέον σε αυτή είναι, η Polyar Shipping, η Gleamray Maritime, η Pleiades Shipping, η Stamco Ship Management και η Optimum Ship Services.
Η μεταφορική ικανότητα της Maran είναι στη θέση του οδηγού των πλοιοκτητών με πάνω από 1 εκατομμύριο τόνους μεταφορική ικανότητα, αν και ο δεύτερος στόλος της λίστας έκλεισε λίγο την ψαλίδα πέρυσι. Ο δεύτερος στόλος είναι η Navios της Αγγελικής Φράγκου ο οποίος έχει τον μεγαλύτερο αριθμός πλοίων. Τα 181 πλοία έχουν μεταφορική ικανότητα τους 18,52 εκατομμύρια dwt.
Η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk / Oceanbulk / Product Shipping / OCCτου Πέτρου Παππά βρίσκεται στην τρίτη θέση με μεταφορική ικανότητα τα 16,4 εκατομμύρια dwt και 153 πλοία και βρίσκεται λίγο μπροστά από τον άτοκο της Dynacom / Dynagas / Sea Traders του Γιώργου Προκοπίου με μεταφορική ικανότητα τους 15,9 εκατομμύρια dwt και 119 πλοία. Η κόρη του Προκοπίου, η Ιωάννα διαχειρίζεται τη Sea Traders.
Ο Γιώργος Οικονόμου με την TMS / Cardiff, η Euronav Ship Management (Hellas), ο Ντίνος Μαρτίνος με τηνThenamaris, ο Διαμαντής Διαμαντίδης με τις Delta Tankers και Marmaras Navigation, Η αδελφή τιυ Αγγελικούσση Άννα με τις Alpha και Pantheon, η Tsakos Group, ο Αντρέας Μαρτίνος με την Minerva Marine και ο Πρόεδρος του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης με την Capital είναι οι στόλοι που περιλαμβάνονται στην πρώτη δεκάδα.
Δεκαπέντε από τις 73 εταιρείες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο, 14 από αυτές στη Νέα Υόρκη και ένας στόλος δεξαμενόπλοιων, η Kyklades Maritime / Okeanis Eco Tankers / Alafouzos στο Όσλο.
Πηγή: e-nautilia.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.