Η Αντιγόνη Mαιστράλη, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Γιώργο Μισετζή, είναι η νέα πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου. Στον έντυπο «π» αυτής της εβδομάδας μιλά για τη δυσμενή τουριστική κατάσταση του νησιού, για την νέα εποχή που ευελπιστεί να περάσει η Ένωση, για την αναγκαιότητα των υποδομών στη Χίο που θα λειτουργήσουν καταληκτικά για την τουριστική άνοδο και γενικότερα μιλάει για όλα τα θέματα που περιστοιχίζουν τον τομέα της.
Συνέντευξη στην Κυριακή Μαυριάνου
- Τα στοιχεία που καθημερινά έρχονται στο νησί, σε ότι αφορά στον τουρισμό είναι απογοητευτικά. Το εύλογο ερώτημα προς έναν άνθρωπο του τουρισμού είναι αν έχουμε φθάσει στον πάτο του βαρελιού ή τα χειρότερα δεν έχουν έρθει ακόμη;
Πιάσαμε πάτο! Όμως, αν αντιληφθούμε, όλοι μας, ότι το νησί έχει πόρους ( ανθρώπινους & φυσικούς) οι οποίοι έχουν τη δυναμική να μετουσιωθούν οργανωμένα σε τουριστικό προϊόν, έχουμε ελπίδες. Αν θέλουμε να στηριχθεί η Χίος στον Τουρισμό ως μία οικονομική δραστηριότητα τότε είναι υποχρέωση όλων μας, εμπλεκομένων και μη στα τουριστικά να το πετύχουμε. Ένας Τόπος είναι οι Άνθρωποί του, είμαστε όλοι εμείς και η καθημερινότητά μας, από την «Καλημέρα» που μοιράζουμε, την οδική παιδεία μέχρι την ποιότητα των υπηρεσιών στα καταλύματα και τις επιχειρήσεις μας γενικότερα. Ο τουρίστας της εποχής πλέον δεν επιζητά μόνο το valueformoney, αλλά το valueforlife. Eπιζητά την εμπειρία στον Τόπο που διαλέγει μέσα από την επαφή του με τους ανθρώπους του, ψάχνει να γίνει κομμάτι του και ό,τι του παρέχει ο Τόπος αυτός γίνεται βίωμα και το κουβαλά μαζί του.
- Μέχρι σήμερα η Ένωση Ξενοδόχων Χίου είχε μία μάλλον χλιαρή παρουσία στα του τουρισμού. Τι προσδοκά ο Χιώτης από το νέο Διοικητικό Συμβούλιο;
Εμείς, ως Χιώτες, περιμένουμε να δούμε περισσότερους επαγγελματίες του τουρισμού να δραστηριοποιούνται ενεργά στα του τουρισμού, να ευοδωθούν συνέργειες μεταξύ επιχειρήσεων διαφορετικών κλάδων υπό την έννοια του clustering (π.χ.ξενοδόχοι-εστίαση-πρωτογενής τομέας) και να προχωρήσουν στοχευμένες ενέργειες εξωστρέφειας με πρόγραμμα και ανατροφοδότηση και στόχο την Προβολή του νησιού ως ένα νησί που διασφαλίζει την ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες του.
- Είναι κοινή πεποίθηση ότι ο τουρισμός χωρίς υποδομές δεν μπορεί να υπάρξει. Μέχρι την ολοκλήρωση του αεροδρομίου ή των παρεμβάσεων στον λιμένα Χίου, πως πρέπει να πορευθεί το νησί; Μπορεί να συνεχίζει να στηρίζετε στην Τουρκία;
Πράγματι οι υποδομές είναι βασικό εργαλείο. Βέβαια υπάρχουν μέρη στην Ελλάδα που τα κατάφεραν ακόμη και με ελλιπείς υποδομές κάνοντας το μειονέκτημά τους ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Ο Τούρκος επισκέπτης είναι μεν τουρίστας των 12 μηνών, συμβάλει στο να ανέβει ο τζίρος του ταμείου μας όμως ο Μ.Ο. των σχεδόν 2 διανυκτερεύσεων δεν είναι αρκετός για να καλύψει τις απώλειες που έχουμε από τον σχεδόν εκμηδενισμό των Ευρωπαίων τουριστών - σε οργανωμένη βάση με πτήσεις τσάρτερ. Ο προσανατολισμός της Ένωσης παραμένει σε στοχευμένες ειδικές αγορές και στον Ευρωπαίο τουρίστα. Μάλιστα, στόχος είναι να διατηρηθούν οι επαφές και ενέργειες που έγιναν την τελευταία διετία μέσα από οργανωμένες και μεθοδευμένες κινήσεις με αρκετές συνέργειες σε επίπεδο φορέων και τουριστικών επιχειρηματιών προς αυτή την κατεύθυνση αλλά και να πολλαπλασιαστούν .
- Ποια η στάση του νέου Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων σε σχέση με τον Φορέα Τουρισμού του Επιμελητηρίου; Αποτελεί αναγκαιότητα; Θα στηριχθεί από την Ένωσή σας;
Ένας Ιδιωτικός Φορέας Τουρισμού πάντοτε αποτελούσε αναγκαιότητα. Αυτό είναι ορατό από τα αποτελέσματα που έχουν φέρει ανάλογες ενέργειες σε άλλους προορισμούς. Ο τουρισμός προχωρά μόνο με συνέργειες και η Ένωση Ξενοδόχων στηρίζει κάθε τέτοια προσπάθεια.
- Όταν μιλάμε για τουρισμό στη Χίο, η σκέψη όλων πάει στην κεντρική και στη νότια Χίο. Υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης από τον Βροντάδο και βορειότερα;
Χτυπήσατε φλέβα αλλά θα είμαι αντικειμενική! Βεβαίως και υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης σε όλο το νησί και δη στα βορειότερα ακριβώς επειδή τα θεωρούμε τουριστικά λιγότερο ανεπτυγμένα. Είναι αντιληπτό, από τον μεμονωμένο τουριστα που επιλέγει να μείνει στην «απομακρυσμένη» Αμανή ωστόσο γι’αυτόν είναι ο παράδεισός και το ησυχαστήριό του, από τις δράσεις των συλλόγων στη Βόρεια Χίο (Ανατολικά & Δυτικά) (π.χ Απανωμωρέα), είτε από τους ίδιους τους πόρους που «φωνάζουν» για να γίνουν τουριστικό προϊόν ( ομηριστές, λογοτεχνικά εργαστήρια, μονοπάτια, θερμές πηγές, κρασί, κεράσια, ένα προς ένα τα ίδια τα χωριά μας)
- Κατά τη γνώμη σας, που θα πρέπει να στρέψει η Χίος τον προσανατολισμό της τα επόμενα χρόνια ώστε να μπει ξανά στον τουριστικό χάρτη;
Η Χίος πρέπει και μπορεί να επιδιώξει τουρισμό 12 μήνες το χρόνο. Έχει τα προσόντα και για εναλλακτικό και για τουρισμό των μεγαλύτερων και οργανωμένων group. Η Ευρώπη είναι στόχος και κυρίως οι αγορές ειδικού ενδιαφέροντος. Η Χίος ευτυχώς έχει τους «εραστές της» , λίγους μεν, αλλά με δυναμική να πολλαπλασιαστούν. Η Χίος σε ένα ποσοστό μεγαλύτερο από το Μ.Ο. άλλων προορισμών προσελκύει ανθρώπους πεπαιδευμένους, με καλή οικονομική άνεση, ή αλλιώς «ψαγμένους». Αυτό σημαίνει ότι είναι περισσότερο απαιτητικοί αλλά όταν μείνουν ικανοποιημένοι γίνονται οι καλύτεροι Πρεσβευτές μας.
Who is who
Η Αντιγόνη Μαιστράλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Χίο. Σπούδασε Διοικητική Επιστήμη και Τεχνολογία στην ΑΣΟΕΕ, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθώς είναι απόφοιτη και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης του τμήματος της Νομικής. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια στον τουρισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων στον τομέα αυτόν. Είναι μέλος της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου εδώ και δέκα χρόνια. Είναι παντρεμένη με τον Ν. Μπελέγρη και έχει μία κόρη 2,5 ετών. Πιστεύει ακράδαντα ότι ο τουρισμός και το consultingείναι δύο πράγματα αλληλένδετα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.