5.5.2014 11:57

Ανησυχίες - Προβλήματα & Προτάσεις

Κατ’ αρχήν να δηλώσω ότι το ερέθισμα μου το έδωσε η επιστολή του κυρίου Μυλωνάδη του οποίου είμαι τακτικός αναγνώστης διότι το πιστεύω και το έχω πει κατ ‘ επανάληψη ότι είναι «ένα πολύ καλό μυαλό μέσα σε ξερό κεφάλι » και αν και μου έκαψε τη γούνα μου επί θητείας Μεννή με τις εμμονές του είναι αδιαμφισβήτητο ότι μέσα σε αυτές τις εμμονές του κρύβονται πολλές έξυπνες και θετικές προτάσεις για τον τόπο. Για παράδειγμα  την πρότασή  του να τοποθετηθούμε  προεκλογικά επί των ζωτικών προβλημάτων του νησιού τη βρίσκω πολύ σωστή, αρκεί να είμαστε αυστηρά συγκεντρωμένοι και να επικεντρωθούμε σε λύσεις με σαφήνεια χωρίς «θα» και «Εάν». Τέλος δεδομένου ότι οι προεκλογικές δεσμεύσεις μειώνουν τα περιθώρια μετεκλογικών ελιγμών το βρίσκω ακόμη πιο αποτελεσματικό σε μια προσπάθεια καταγραφής των προβλημάτων του τόπου μας.

Τα βασικά προβλήματα κατ’ εμέ είναι:

Α) ToΥδρευτικό

Β) Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου.

Γ) Το συγκοινωνιακό / Λιμάνι – Αεροδρόμιο.

Δ) Το κυκλοφοριακό

Ε) Τα Δημοτικά Νεκροταφεία

Στ) Η Ανάπλαση των συνοικιών της πόλης.

 

Ξεκινώντας με το υδρευτικό δηλώνω ότι:

Η κατάσταση του υδρευτικού στο νησί μας είναι στο καλύτερο δυνατό επίπεδο από πλευράς σωστής εκμετάλλευσης των διαθέσιμων φυσικών πόρων. Η οριστική επίλυση του Υδρευτικού  σε όλες της  τις παραμέτρους θα γίνει πραγματικότητα με την αποπεράτωση δύο βασικών έργων που επιτέλους βρίσκονται στην τελική τους φάση:

Α) Την επαναχρησιμοποίηση των εκροών του βιολογικού για άρδευση του Κάμπου που βρίσκεται στη φάση της δημοπράτησης και θα δώσει την ευκαιρία στην πολύπαθη λεκάνη Κορακάρη να ηρεμήσει και να αναζωογονηθεί.

Β) Την ολοκλήρωση του φράγματος «Κόρης Γεφύρι» που τελειώνει.

 Η εκμετάλλευση του φράγματος θα γίνει άμεσα διότι η ΔΕΥΑΧ εντελώς αθόρυβα έχει ολοκληρώσει όλα τα απαραίτητα έργα υποδομής που απαιτεί η εκμετάλλευση του φράγματος ( δίκτυα, διυλιστήριο, δεξαμενές, αντλιοστάσιο, χημείο κ.λπ. ) και περιμένουμε την αποπεράτωση του φράγματος και του προφράγματος των σκουπιδιών για να ξεκινήσουμε. Είμαστε στη διάθεση σας για περισσότερες λεπτομέρειες. Η εκμετάλλευση θα αρχίσει αφού το Τμήμα Υγιεινής δώσει το πράσινο φως. Όσοι ισχυρίζονται ότι η εκμετάλλευση θα αρχίσει μετά από 10 χρόνια καλό θα ήταν να ξαναδιαβάσουν τη μελέτη.

Στη συνέχεια και αφού διευκρινίσω ότι εκφράζω αυστηρά προσωπικές απόψεις θα τοποθετηθώ επί του συνόλου των προβλημάτων περιληπτικά με την υπόσχεση να επεκταθώ οπουδήποτε μου ζητηθεί .

Ξεκινώ με την αξιοποίηση της Δημοτικής περιουσίας την οποία θεωρώ πολύ βασική και μοχλό ανάπτυξης του τόπου, διότι είναι τεράστια , άμεσα υλοποιήσιμη και υπάρχει  έτοιμο νομικό υπόβαθρο « Πώληση ή ανταλλαγή » ( Ν. 3463/2006 άρθρα 190 & 191 )αυτοχρηματοδοτούμενο με εξασφαλισμένους πόρους.1)Όπως γνωρίζετε ο Δήμος διαθέτει μια μεγάλη περιουσία σε κτίρια, περιβόλια, εκτάσεις, οικόπεδα κ.λπ. το μεγαλύτερο μέρος της οποίας παραμένει ανεκμετάλλευτο ή προσφέρει ελάχιστα.

Θεωρώντας ότι η περιουσία αυτή θα παραμείνει ανεκμετάλλευτη μέχρι την οριστική απαξίωσή της προτείνω να προβούμε σε πώληση ή σε ανταλλαγή με διαφανή διαδικασία ευρύτατης διαπαραταξιακής αποδοχής και  το τίμημα αποκλειστικά να οδηγηθεί στην ανάπλαση της πόλης και των συνοικιών με αγορά διαθέσιμων χώρων( ερειπωμένων κατοικιών που αφθονούν ή μικρών εγκαταλελειμμένων υπαίθριων χώρων, αποκλειστικά όμως για κατασκευή υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων όπως μικρές πλατείες, παιδικές χαρές, χώρους στάθμευσης κ.λπ) καθώς και για τη διάνοιξη – διαπλάτυνση οδών για τη διευκόλυνση του κυκλοφοριακού.

Έτσι μερικά από τα ακίνητα που σήμερα αργοπεθαίνουνθα αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο συμβάλλοντας καταλυτικά στη δημιουργία μια πιο ανθρώπινης πόλης και δημιουργώντας άμεσα θέσεις εργασίας και  ευκαιρίες επαγγελματικής απασχόλησης που τόσο έχουμε ανάγκη

Νεκροταφεία

Πρέπει να δημιουργηθούν 3- 4 νεκροταφεία έξω από τον αστικό ιστό  και να πάψουμε να ξεθάβουμε άλλους για να θαφτούμε εμείς δίπλα στις αυλές των σπιτιών μας. Αυτό απαιτούν οι κανόνες υγιεινής και ο σεβασμός στους νεκρούς μας.

Αεροδρόμιο & Λιμάνι

Προτείνω μια ρεαλιστική προσέγγιση στη σημερινή πραγματικότητα και τα έργα να γίνουν σε δύο ανεξάρτητες φάσεις με μια επικαιροποίηση και διχοτόμηση των υπαρχόντων μελετών.

Α) Για μεν το αεροδρόμιο προτείνω σε πρώτη φάση να μεγαλώσει μόνο κατά μήκος ο σημερινός αεροδιάδρομος χωρίς αλλαγή κατεύθυνσης του άξονα, μέχρι τη Φάρκαινα και να γίνουν ελαφρές βελτιώσεις σε επίπεδο υποδοχής και έργων υποδομής και σε δεύτερη φάση  να γίνουν τα υπόλοιπα.

Β) Το ίδιο θεωρώ ότι πρέπει να ισχύσει και για το νέο λιμάνι. Να προηγηθεί δηλαδή η κατασκευή μιας μεγάλης  προβλήτας κατά τα πρότυπα άλλων νησιών και στη συνέχεια όταν οι συνθήκες ωριμάσουν προσθέτουμε και την κατασκευή λιμανιού. Διαφορετικά όσοι βρίσκεστε στην ηλικία μου ξεχάστε τα.

Κυκλοφοριακό

Να επανεξετάσουμε το περιφερειακό δρόμο του Κάστρου τόσο για την προστασία του μνημείου όσο και για την βελτίωση του συγκοινωνιακού έστω και με τοπικό δημοψήφισμα. Πρέπει να πάψουμε επιτέλους να γυρίζουμε όλοι γύρω από τον Κήπο για να προσπεράσουμε την πόλη και ταυτόχρονα να θέλουμε τουρισμό.Η προστατευμένη δήθεν  πλευρά τουΚάστρου να είναι η πλέον υποβαθμισμένη.Για όσους διαφωνούν και ανησυχούν μη χάσουμε τον τίτλο του ενάλιου κάστρου μια επίσκεψη στο Κάστρο της Ρόδου και της Κω θα τους πείσει.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ