Μια διημερίδα, όπως αυτή που διοργανώνει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Μυτιλήνη αναφορικά με το ακτοπλοϊκό σίγουρα δεν προσφέρεται για να ειπωθούν εκ νέου τετριμμένες διαπιστώσεις. Αντίθετα μάλιστα, είναι πλέον καιρός οι πολιτικοί (κάθε είδους και θέσης) να απαντήσουν με πλήρη ειλικρίνεια στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε.
Περιμένουμε λοιπόν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις τοποθετήσεις του Μιλτ. Βαρβιτσιώτη και τις προτάσεις του, όπως και των άλλων συμμετεχόντων, για το πως το Βόρειο Αιγαίο μπορεί να αποκτήσει πρώτα σύγχρονα πλοία και στη συνέχεια τακτικές γραμμές σύνδεσης με τη Βόρεια Ελλάδα και τα άλλα νησιά.
Τουλάχιστον την τελευταία 10ετία, οι άγονες γραμμές αποτελούν ευκαιρία για την οικονομική (προσωρινή) επιβίωση ναυτιλιακών εταιριών που ούτε προσαρμόστηκαν ποτέ στις σύγχρονες ανάγκες, ούτε επέδειξαν συνέπεια και σεβασμό στο έργο που τους ανατέθηκε να εκτελέσουν με τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών. Αυτό το παιχνιδάκι των «πειρατών» που τη μια εκτελούν το δρομολόγιο της άγονης γραμμής και την άλλη όχι, που τη μια φορά χαλάει η μια μηχανή και την άλλη δεν μπορούν να πάρουν καύσιμα, που τη μια τα πλοία τους έχουν επίσχεση εργασίας από το πλήρωμα και την άλλη επισκευές και δεξαμενισμούς οφείλει κάποια στιγμή να λάβει τέλος. Σε τέτοιες καταστάσεις προέχει το δημόσιο συμφέρον, προέχει το συγκοινωνιακό καλό των νησιών και των νησιωτών, μα πάνω από όλα, η ίδια η Πολιτεία το οφείλει στους ακρίτες της.
Και ξέρετε κάτι; Είναι αυτό το παράπονο που το βγάζουν όλοι όσοι φτάνουν στα μέρη μας. Όταν ο επισκέπτης κάνει 18 ώρες να έρθει από τη Θεσσαλονίκη και αναγκάζεται να μείνει κι άλλες 40 ώρες μέσα στο πλοίο, όπως πρόσφατα συνέβη με το πλοίο που εκτελεί τη γραμμή, με τι κουράγιο να πεις «ξαναπάω».
Έχουμε φτάσει σε σημείο η Ανάφη να συνδέεται με όλες τις Κυκλάδες και η Χίος... με τον Τσεσμέ και τον Πειραιά. Κάπου λοιπόν είναι κατάντια πλέον η όλη συζήτηση. Απαξιωτική για την δυναμική και την ναυτική κουλτούρα ενός τόπου που στελεχώνει με προσωπικό δεκαετίες τώρα τη μισή ποντοπόρο ναυτιλία.
Στο μείζον αυτό ζήτημα κανείς δεν στάθηκε στο ύψος του, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Ούτε καν ο εφοπλιστικός κόσμος του νησιού από τον οποίο διαχρονικά περιμένουμε μια κάποια κινητοποίηση. Εις μάτην όμως...
Ας ελπίσουμε ότι ο Βαρβιτσιώτης δεν έρχεται ως επισκέπτης στην περιοχή μας αλλά ως υπουργός που κάπου θα κρατά σοβαρές προτάσεις. Σε διαφορετική περίπτωση δεν έχουμε παρά να περιμένουμε μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για να εφαρμόσει το μοντέλο του Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοΐας...
Καλύτερο από αυτό που βιώνουμε στις άγονες γραμμές, μάλλον θα είναι...
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.