Εν μέσω θύελλας και πολλαπλών οικονομικών εξελίξεων οι φορείς της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, για την ακρίβεια οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, αφιέρωσαν μια μέρα από τη ζωή τους για να εξηγήσουν στους Χιώτες ιθαγενείς τα περί κρουαζιέρας και θαλασσίου τουρισμού.
Αυτό από μόνο του είναι μια ενθαρρυντική είδηση καθώς θεωρώ ήδη επιτυχία ότι Χιώτες κάθισαν στο τραπέζι και άκουσαν όσα τους μετέφεραν οι γνώστες του αντικειμένου, αντί του αντίστροφου, μιας και σε τούτο το νησί γινόμαστε ειδικοί με ότι καταπιανόμαστε!
Είναι λοιπόν θετικό πως ο εκπρόσωπος του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου δεν έκαναν τους παντογνώστες αλλά ταπεινά άκουσαν και προφανώς εξήγαγαν τα συμπεράσματά τους. Εν ολίγοις και για να μη μακρηγορούμε λόγο χώρου, οι άνθρωποι που βρέθηκαν στη Χίο εξήγησαν ότι το νησί δεν διαθέτει ένα, όπως όλοι θέλουμε να λέμε λιμάνι, αλλά δύο.
Το πρώτο λιμάνι, της Χώρας, το έχει πάρει από καιρό ο διάολος και το έχει σηκώσει με τα γνωστά αποτελέσματα.
Το δεύτερο λιμάνι (των Μεστών) είναι εκείνο που τα τελευταία 10 χρόνια φωνάζαμε ως νησί στην εκάστοτε κυβέρνηση να διαθέσει πόρους και χρήματα για να προχωρήσει η αναβάθμισή του και να υποδεχθεί κρουαζιερόπλοια.
Ο Σουφλιάς (ο Γιώργος) αν και βαρήκοος κατά γενική ομολογία μας άκουσε. Έριξε ένα σκασμό φράγκα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου στο οποίο προΐστατο και εδώ και κοντά 6 – 7 χρόνια έχουμε λιμάνι και στα Μεστά.
Τι να το κάνεις όμως;
Τη μια λείπει η μια πιστοποίηση, την άλλη λείπουν οι χερσαίοι χώροι, την άλλη κάτι απαλλοτριώσεις, την επόμενη κάποιο πιστοποιητικό, την επόμενη μας φάνηκε κομματάκι... μακριά και ποιος θα παίρνει το αμάξι του να τρέχει στα Μεστά, την επόμενη διαμαρτυρήθηκαν οι μεταφορικές, την μεθεπόμενη είπαμε ότι όντως... είναι μακριά και ποιος θα ταξιδεύει από κει... το πήρε ο διάολος και το σήκωσε και αυτό!
Τώρα ο λόγος γίνεται για την κρουαζιέρα και ποιες προοπτικές έχει.
Προσωπικά το λέω, αν ήμουν υπουργός, εφοπλιστής ή κάτι άλλο που να μπορώ να επηρεάσω τις καταστάσεις θα έσπαγα πλάκα με όλους εκείνους που σήμερα ζητούν κρουαζιέρα από τη Χίο, με τη Χίο ή για τη Χίο.
Θα τους μάζευα όλους μαζί στο λιμένα των Μεστών και δημόσια με ανοικτό μικρόφωνο και μεγάφωνα θα ξεγύμνωνα τις προθέσεις τους....
Θα έλεγα ότι λιμάνι θέλατε και λιμάνι έγινε... Τώρα τι σας φταίει; Τώρα τι σας ξινίζει αν για την πιστοποίηση ασφαλούς προσέγγισης και τα περί συνθήκης Σέγκεν που είναι απαραίτητα, κάνετε πως δεν γνωρίζετε ή κάνετε 10 χρόνια να μαζέψετε δυο χαρτιά.... ;
Παρά το ότι αναγνωρίζω καλές προθέσεις, για το λιμάνι των Μεστών υπάρχουν θολότητες, άθλια καθυστέρηση, αδιαφορία και ανεπάρκεια αντίληψης.Αν δεν είναι έτσι, ο λόγος από αύριο ανήκει στους υπέθυνους να εξηγήσουν δημόσια τι συμβαίνει και ένα λιμάνι που στοίχισε ένα Π.Ε.Π. δεν λειτουργεί και δεν προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Οτιδήποτε καθυστερεί στη δημόσια λειτουργία δημιουργεί πρόσθετες ευθύνες και περισσότερους υπεύθυνους.
Πόσοι και ποιοι ευθύνονται λοιπόν για την κατάντια των Μεστών σήμερα; Καιρός να ξεδιαλύνουμε το μπέρδεμα....
Υ.Γ. Κάποιος υφυπουργός της κυβέρνησης πέρασε χτες από τη Χίο. Ελπίζω να βρήκε τις παραλίες μας καθαρές και έτοιμες προς χρήση.....
Κατά τα άλλα, τα ουσιαστικά.... ΜΗΔΕΝ.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.