Διαβάζοντας το χθεσινό δημοσίευμα σας με τίτλο «Δασκαλόπετρα - Ακόμα μία παιδική χαρά παραδόθηκε προς χρήση με ασφάλεια» θα ήθελα βεβαίως να δηλώσω την ικανοποίησή μου καθώς και όλων των συμπολιτών του Βροντάδου για την αποκατάσταση αυτού του έργου και να αποδώσω τα πρέποντα εύσημα στην Δημοτική μας Αρχή.
Σχετικά όμως με την περιγραφόμενη εξέλιξη για το κτίριο του παλαιού Κέντρου διασκέδασης στη Δασκαλόπετρα διάβασα ότι ο Αντιδήμαρχος κ. Ντομάτας είπε πως για την αξιοποίηση του κτιρίου αυτού είναι η «σύμβαση «ελαττωματική» καθώς προκύπτουν ζητήματα ως προς την «Ομηρική» ανάδειξη του χώρου και την Αρχαιολογία».
Επειδή προ διετίας ολοκλήρωσα την συγγραφή του βιβλίου μου «Ο Βροντάδος από το χθες στο σήμερα» αφού προηγούμενα έκανα αρκετή μελέτη διαφόρων ιστορικών πηγών θα ήθελα να ενημερώσω την κοινή γνώμη για τα ακόλουθα:
Η θεά Κυβέλη πράγματι λατρεύονταν σ΄ αυτό τον τόπο της Χίου στους παλαιούς προχριστιανικούς χρόνους. Τούτο συνέβαινε και στις αντικρινές πόλεις της Μικρασίας από το 6000 π.Χ. Όντως λοιπόν υπάρχει εδώ στον δικό μας βράχο του Βροντάδου, το Ιερό της Κυβέλης και επί του υπάρχοντος βωμού προς ανατολάς υπάρχουν ακόμη υπολείμματα των λεοντόποδων που το διακοσμούσαν.
Από την άλλη, ο θείος μεγάλος Ραψωδός ΟΜΗΡΟΣ, που μας άφησε ως πνευματική παρακαταθήκη την «ΙΛΙΑΔΑ» και την ΟΔΥΣΣΕΙΑ» και που είναι έργα παγκοσμίως γνωστά επί τόσους αιώνες, αναφέρεται στις διάφορες ιστορικές πηγές ότι σ΄ αυτό τον βράχο ήταν το «σχολειό του Ομήρου» όπου ο ίδιος απάγγελε τα ποιήματά του. Ακολούθησε μετά η ομάδα των μαθητών του οι γνωστοί «ΟΜΗΡΙΔΕΣ»… Και η παμπάλαια παράδοσή μας και οι περιηγητές της Χίου αυτό διασώζουν και καταγράφουν εδώ και αιώνες. ( Μάλιστα δεν ξεχνούμε ότι επτά πόλεις διεκδικούν την πατρότητα του ΟΜΗΡΟΥ με επικρατέστερες την Σμύρνη και τη Χίο μας).
Ποιος λοιπόν μπορεί να αποκλείσει ότι σε διαφορετικές χρονικές περιόδους ο βράχος αυτός είχε και τους δυο ρόλους; Μπορεί κάποτε να ήταν Ιερό της Κυβέλης μπορεί μετά να ήταν και το «σχολειό του Ομήρου» στον ίδιο βράχο.
Η Αρχαιολογία της Χίου, δεν γνωρίζουμε τους λόγους που αποδέχεται μόνο τη μια χρήση του βράχου. Επιμένει από ετών πολλών αυτή η Υπηρεσία να προσδιορίζει τον τόπο σε πινακίδες ΜΟΝΟ με την φράση «Ιερό Κυβέλης» και δεν δέχεται να υπάρχουν πινακίδες «Πέτρα του ΟΜΗΡΟΥ» ή «ΔΑΣΚΑΛΟΠΕΤΡΑ». Υποθέτουμε ότι δεν τους επαρκούν οι ιστορικές πηγές που έχουμε. Αν είναι έτσι ας υποδείξουν τις συγκεκριμένες αντίθετες πηγές ή αυτές που αναφέρονται σε άλλο χώρο όπου ήταν το σχολειό του ΟΜΗΡΟΥ.
Πάντως για μας είναι αδιανόητο να μπαίνει ταφόπλακα στον ΟΜΗΡΟ, ενώ τον προβάλουμε ως συμπατριώτη μας ανά την Υφήλιο με την Ομηρική Ακαδημία και με τόσα άλλα δυνατά στοιχεία.
Κλείνοντας προτρέπουμε την Δημοτική Αρχή παρακάμπτοντας τα εμπόδια περί Ομήρου να προχωρήσει στην αξιοποίηση του εν λόγω κτιρίου. Ξεκάθαρα λέμε: Και «Ιερό Κυβέλης» και «Πέτρα του ΟΜΗΡΟΥ»ή «ΔΑΣΚΑΛΟΠΕΤΡΑ».ΙΔΙΟΣ ΒΡΑΧΟΣ!!!
Οφειλόμενη συμπλήρωση στο κείμενο
Σφοδρώς ενοχλημένος από το όλο ζήτημα της δημιουργίας εμποδίου από την Αρχαιολογία Χίου για το Κέντρο ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ στο παλαιό κέντρο διασκέδασης στην εν λόγω περιοχή συνεχίζω με το εξής.
Γιατί ονομάστηκε το Αεροδρόμιο ΟΜΗΡΟΣ; Γιατί ονομάστηκε το Πνευματικό μας Κέντρο ΟΜΗΡΕΙΟ και έχουμε απέξω αριστερά την μαρμάρινη προτομή του; Αυτά γιατί να γίνουν και στο Bροντάδο να εμποδίζεται η ονομασία: “Πέτρα ΟΜΗΡΟΥ» ή «ΔΑΣΚΑΛΟΠΕΤΡΑ’ από την Αρχαιολογία; Μήπως λοιπόν να τα ξηλώσουμε όλα, να τελειώνουμε με τον OΜΗΡΟ;
Προσκαλώ στη δημόσια τούτη συζήτηση να παρέμβουν τις δύο αρμόδιες Ιστορικούς συναδέλφους μου Πανεπιστημιακό κ. Μαρία Γιατράκου, Πρόεδρο της Ομηρικής Ακαδημίας και την δ. Φιλολογίας κ. Αθηνά Ζαχαρού-Λουτράρη, Ιστορικό και συγγραφέα του βιβλίου «ΟΜΗΡΟΣ ΧΙΟΣ ΑΟΙΔΟΣ» να τοποθετηθούν για το συγκεκριμένο θέμα. Στη συνέχεια ας επιληφθούν και λάβουν απόφαση εκ νέου το Τοπικό Συμβούλιο Βροντάδου και το Δημοτικό Συμβούλιο Χίου.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.