5.11.2015 17:41

Όπως εμείς, έτσι και οι άλλοι

Η θετική προσπάθεια του αντιδημάρχου Τουρισμού Δημ. Καράλη να απευθυνθεί με διαφορετικό τρόπο στην τουριστική προβολή του νησιού, είναι το πρώτο δείγμα γραφής της δημοτικής αρχής να διαφοροποιηθεί από όσα κατά το παρελθόν προκάλεσαν μηδενικά αποτελέσματα, στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τους ειδικούς του τουριστικού χώρου και τις αγορές.

Ο Δημήτρης έπραξε το απόλυτα λογικό. Αξιολόγησε τα αποτελέσματα που έχει η παρουσία μας σε τουριστικές εκθέσεις, το κόστος που αυτές προκαλούν στα οικονομικά του Δήμου, το ενδιαφέρον που αφήνουν πίσω τους για το νησί μας και κατέληξε στο απλό συμπέρασμα: Δεν βγαίνει τίποτα....σημαντικό.

Χρόνια τώρα μας πιπίλισαν τα μυαλά με επιχειρήματα του τύπου: «Πρέπει να δηλώνουμε παρόντες», «Είναι απαραίτητο να μας βλέπουν ως νησί και ως τόπο», «Αν δεν είσαι στις εκθέσεις εξαφανίζεσαι από το τουριστικό τοπίο» κι όλα αυτά τελικά είχαν σαν αποτέλεσμα να αποξενωθούμε σε υπερβολικό βαθμό από τον τουρισμό του δυτικού κόσμου.

Πριν 20 χρόνια, ας αποδεχτούμε ότι δεν υπήρχε άλλος τρόπος για να γίνεις γνωστός ως τουριστικός προορισμός. Σήμερα όμως, με το διαδίκτυο να κατακλύζει με πληροφορίες τους πάντες και τα πάντα, ο προσανατολισμός, έστω και αργά έπρεπε να αλλάξει. Και για να σκεφτούμε λογικά: Όταν εμείς θέλουμε να πραγματοποιήσουμε ένα ταξίδι τι ακριβώς κάνουμε; Πάμε σε τουριστική έκθεση; Παίρνουμε ή αναζητούμε φυλλάδια; Μάλλον όχι.... Στο διαδίκτυο μπαίνουμε. Αντλούμε τιμές για τα εισιτήρια, για τα ξενοδοχεία, για το φαγητό, για τα εστιατόρια, για τα μουσεία, για τα μαγαζιά, βλέπουμε κριτικές, προτάσεις για όλα όσα χρειαζόμαστε. Στο διαδίκτυο τρέχουμε και συνήθως ένα μεγάλο ποσοστό των κρατήσεων, των επιλογών του προορισμού και της τελικής μας επιλογής από το ίντερνετ θα γίνει. Αυτό λοιπόν το προφανές ήρθε να αλλάξει με την τοποθέτηση της λογικής στις ανάγκες της εποχής ο αντιδήμαρχος Τουρισμού. Και αν κρίνουμε από τις προθέσεις του, έχει απόλυτο δίκιο. Έχει ενδιαφέρον δε να ανατρέξετε στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου Χίου για να δείτε και τις αποζημιώσεις που παίρνουν (ημερήσιες) όσοι ταξιδεύουν για να προωθήσουν τη Χίο έξω από το νησί. Κι όχι μακριά... Στη Σμύρνη. Να δείτε και να θαυμάσετε για 5 μέρες παρουσίας μας σε μια τουριστική έκθεση, ότι οι υπάλληλοι λαμβάνουν ακόμη και 750 ευρώ αποζημίωση έκαστος για έξοδα και διαμονή.

Κι αυτά βέβαια ο Δημήτρης Καράλης τα φιλτράρισε. Οι αποζημιώσεις μάλιστα ήταν μεγαλύτερες αλλά ο ίδιος επέμεινε, δεν τις αποδέχτηκε και τις μείωσε.

Έχεις λοιπόν το διαδίκτυο στα χέρια σου, το απόλυτο εργαλείο πληροφοριών και επικοινωνίας με όλο τον κόσμο που διαχέει την εικόνα και την είδηση από τη μια άκρη του πλανήτη στην άλλη σε χρόνο ρεκόρ και κάθεσαι να κερνάς λικεράκια και σοκολατάκια από τα φοντάν, πίσω από ένα πάγκο; Όχι πια. Και όχι πλέον με τον τρόπο και τη συχνότητα που το έκανες. Κάνεις αυτό που έκανε ο αντιδήμαρχος. Κλείνεις τα ραντεβού σου με τον κόσμο που πρέπει να δεις, μιλάς με τους ειδικούς που ξέρουν πως να σε πλασάρουν στο διαδίκτυο και γλιτώνεις αρκετό χρήμα... από τα φοντάν.

Επιτέλους, καλά και ξεκινήσαμε από κάπου, γιατί διαφορετικά ο τόπος και θα συνέχιζε να πληρώνει και τουρίστα δεν θα έβλεπε.  

 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ