8.10.2015 16:08

Πληρώνουμε τα άδεια καθίσματα;

Στα 160 ή 180 ευρώ που πληρώνουμε για μια πτήση από Χίο προς Αθήνα και επιστροφή μεσολαβούν κάθε φορά για τον καθένα από εμάς δεκάδες ερωτηματικά. Και όχι απλά ερωτηματικά που σηκώνουν μια εύκολη απάντηση. Τις περισσότερες φορές ο μέσος επιβάτης αδυνατεί να καταλάβει γιατί το εισιτήριο του κοστίζει πότε 90 ευρώ και πότε 50 ή 150 ευρώ. Αυτό οι εταιρίες το εξηγούν με διάφορους τρόπους. Μιλούν για το αυτοματοποιημένο σύστημα κρατήσεων που μπορεί να διακρίνει διαθεσιμότητα και μέση τιμή εισιτηρίου και ανάλογα να τις προσφέρει ως επιλογή ή ακόμη χειρότερα, να σας πουν ότι οι φθηνοί ναύλοι στην πτήση έχουν από καιρό εξαντληθεί και άρα απομένουν μόνο οι πλέον ακριβοί. Χάος η ψυχή των αεροπορικών εταιριών....

Προχθές επιστρέφοντας από την Αθήνα και έχοντας πληρώσει 177 ευρώ, στο αεροπλάνο ήρθα και φούντωσα... Περισσότερα από 30 καθίσματα ήταν άδεια. Ένας εδώ, ένας πιο πέρα, ένας πιο κάτω, διασκορπισμένοι οι επιβάτες στο αεροπλάνο που έφερνε στο νου σου τη σκέψη πως με την τακτική και τη λογική που κουβαλά η εταιρία, αυτό δεν είναι μια εικόνα προσωρινή, είναι σχεδόν συνήθεια.

Να πληρώσαμε οι λιγοστοί επιβάτες τα άδεια καθίσματα, σκέφτηκα.... Να καλύψαμε εμείς ολόκληρο το ναύλο με τις φουσκωμένες τιμές στα εισιτήρια; Δεν βρίσκω άκρη. Μπορώ όμως να πω ότι η λογική των εταιριών στον τρόπο με τον οποίο καθιερώνουν τους νησιωτικούς ναύλους είναι σχεδόν απαράδεκτη. Για την 25λεπτη πτήση πλήρωσα 3,59 ευρώ το λεπτό με βάση την τιμή του εισιτηρίου μου. Είχα και μια βαλίτσα για την οποία πλήρωσα επιπλέον 18 ευρώ. Στην ιστοσελίδα του πρακτορείου που έκλεισα τα εισιτήρια μου πλήρωσα 6 ευρώ επιπλέον την ηλεκτρονική συναλλαγή και άλλα 4 ευρώ επιπλέον για την χρήση της χρεωστικής μου κάρτας.

Στην δε ανάλυση του ναύλου όπως την εξέτασα στο e-mail, ο καθαρός ναύλος ήταν κάπου στα 115 ευρώ και οι φόροι 56 ευρώ.

Με λίγα λόγια, προφανώς τα άδεια καθίσματα τα πληρώνουν οι επιβάτες που ταξιδεύουν και οι εταιρίες ή μάλλον η εταιρία που εκτελεί το δρομολόγιο καταφέρνει και μειώνει ή ελαχιστοποιεί τα περιθώρια της χασούρας της στο μέγιστο βαθμό, την ώρα που είμαστε παντελώς αδύναμοι να διεκδικήσουμε, αν μη τι άλλο, να μην πληρώνουμε τη ζωή μας στα νησιά και την μετακίνησή μας χρυσάφι.

Αυτή η τακτική δεν βρίσκει πουθενά κρατική αντίδραση και αντίσταση. Η ζωή μας ακριβαίνει ραγδαία, το ταξίδι μας γίνεται μια μεγάλη οικονομική ανηφόρα και φυσικά και ο τουρισμός μας πλήττεται ανεπανόρθωτα από αυτές τις τιμές που δεν συγκρίνονται με τίποτα σε αντίστοιχα δρομολόγια όπου ο ανταγωνισμός αποδίδει. Που θα πει δεν ξέρω... Το αεροπλάνο ήταν πάντα μια πιο ακριβή υπόθεση από το πλοίο. Αυτό δεν ισχύει στην Ευρώπη όπου ο ανταγωνιστής είναι το τρένο και οι τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα. Εδώ το μέλλον προβλέπεται δυσοίωνο. Πόσο μάλλον όταν κατά καιρούς μας πετάνε και μια καραμελίτσα προσφορών με εισιτήρια από 19 ευρώ (!) που ποτέ κανείς δεν βρίσκει με την δικαιολογία ότι οι φθηνοί ναύλοι πουλήθηκαν.... Πόσα να αντέξουμε και να καταπιούμε ακόμη.... Έλεος....

 

Υ.Γ. Η αεροπορική εταιρία που εκτελεί τα δρομολόγια Χίου- Αθήνας έβγαλε προσφορά με εισιτήρια από 19 ευρώ που ίσχυε μέχρι χθες! Αφορούσε σε πτήσεις από τέλος Οκτώβρη έως Μάρτη. Λες και ξέρω πότε και τι θα μου προκύψει, πότε και πως θα χρειαστεί να ξαναταξιδέψω! Αν κάποιος έχει κλείσει σε τέτοια τιμή ας με ενημερώσει. Τον περιμένω με ενδιαφέρον. 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ