Εμείς το έχουμε συνηθίσει... Αν δεν βρεθείς στο κατάλληλο σημείο, την κατάλληλη στιγμή, λεωφορείο δεν θα εντοπίσεις εύκολα στα σημεία εισόδου και εξόδου του νησιού, δηλαδή σε λιμάνι και αεροδρόμιο. Για ποιο λόγο μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο, δεν είναι προφανώς ζήτημα δικό μας να το απαντήσουμε. Είπαμε... το έχουμε συνηθίσει. Οι επισκέπτες όμως του νησιού έχουν άλλη άποψη και την καταθέτουν στον «π» με στόχο κάποια στιγμή η κατάσταση να βελτιωθεί, όπως θα συνέβαινε σε κάθε τόπο που σέβεται τους καλεσμένους του.
«Φτάνεις στο λιμάνι και λεωφορείο δεν υπάρχει πουθενά. Κανείς δεν έχει φροντίσει είτε να ναυλώνει ένα πούλμαν να εκτελεί ένα δρομολόγιο προς νότια ή βόρεια ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες που φθάνουν από τα άγρια χαράματα και δεν έχουν καμία άλλη επιλογή, πέραν του να πληρώσουν για ένα ταξί», τονίζει ο κ. Σωτήρχος στον «π» καθώς και ο ίδιος πλήρωσε τελικά ιδιωτικό μέσο για να φτάσει στον προορισμό του.
Η άλλη λύση για τον επισκέπτη θα ήταν μία 2ωρη ή τρίωρη παραμονή στην αίθουσα επιβατών προκειμένου να πάρουν κάποιο λεωφορείο όταν τα πρώτα δρομολόγια ξεκινούν γύρω στις 6 το πρωί. Είναι όμως λύση;
20 δρομολόγια... έξω από το αεροδρόμιο
Οποιοσδήποτε άλλος επισκέπτης επιλέξει όχι το λιμάνι αλλά το αεροδρόμιο πιθανά θα συναντήσει εξίσου κάποιες δυσκολίες. Εφόσον δεν είναι γνωστό και αναρτημένο στο εσωτερικό της αίθουσας αφίξεων το πρόγραμμα δρομολογιακών συνδέσεων με το κέντρο, κανείς δεν θα δείξει τη διάθεση απλά να περιμένει. Θα πάρει ιδιωτικό μέσο. Είναι όμως αυτό λύση;
Στο Αστικό ΚΤΕΛ και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα του στο αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων, δείχνει να εκτελούνται 20 δρομολόγια ημερησίως που περνάνε από το αεροδρόμιο. Μάλιστα σύμφωνα και με πληροφορίες, το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ανάρτησε το πρόγραμμα στις στάσεις έξω από το αεροδρόμιο και για κάποιο λόγο... καταστράφηκαν ή τις κατέστρεψαν.
«Έγιναν διάφορες διαδικασίες για το θέμα και προηγήθηκε αρκετή συζήτηση με τους υπεύθυνους για την κάλυψη των δρομολογίων σύνδεσης με το αεροδρόμιο. Εφόσον για λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν, το λεωφορείο δεν μπαίνει στο χώρο του αεροδρομίου η επόμενη λύση είναι να το πάρει κάποιος από τη στάση. Έχω όμως την άποψη ότι δεν υπάρχει πρόβλημα», αναφέρει για το θέμα ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Δημ. Καράλης.
Παράλληλα με τα παραπάνω ο αντιδήμαρχος τονίζει και το γεγονός ότι είναι απαραίτητο να εντοπιστεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο μια ευρύτερη λύση στο πρόβλημα. «Το σύστημα δρομολογίων για τους επισκέπτες αφορά περισσότερο τις ενέργειες του Υπεραστικού ΚΤΕΛ. Εκεί όντως υπάρχουν περιθώρια για βελτιώσεις και έχουμε συζητήσει με την διοίκηση του. Σάββατο και Κυριακή για παράδειγμα υπάρχει μια έλλειψη δρομολογίων, την ώρα που θα μπορούσε να καταγράφεται η μεγαλύτερη ζήτηση από πλευράς επισκεπτών. Σε τέτοιες αναβαθμίσεις θα συνεισφέρουμε. Αρκεί και η άλλη πλευρά να δείξει την αντίστοιχη διάθεση», συμπληρώνει.
ΜΑΝ. ΒΟΥΡΝΟΥΣ
«Έχουν απόλυτο δίκιο»
Χωρίς μισόλογα και αποδεχόμενος πλήρως όλη την διάσταση του προβλήματος, ο δήμαρχος Χίου Μαν. Βουρνούς παραδέχεται ότι στο ζήτημα της σύνδεσης των λεωφορείων με λιμάνι και αεροδρόμιο υπάρχει ένα ευρύτερο πρόβλημα, που όμως όπως τονίζει, δεν είναι δυσεπίλυτο. «Αποδέχομαι πλήρως τις όποιες ενστάσεις υποβάλλουν για το θέμα οι επισκέπτες και τις κατανοώ. Είναι ασυμβίβαστο για έναν τόπο που επιδιώκει τουριστικό μερίδιο να μην διαθέτει ένα σύστημα Αστικών Συγκοινωνιών που να καλύπτει τις σύγχρονες απαιτήσεις. Διαπιστώσαμε διάφορα προβλήματα και τα έχουμε ξεχωρίσει. Η πόλη έχει ανάγκη από σύγχρονες συγκοινωνίες και στο πρόσωπο του προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ έχω βρει έναν καλό συνομιλητή με διάθεση. Μάλιστα στα Ολοκληρωμένα Αστικά Προγράμματα που βρίσκονται σε υλοποίηση υπάρχει μέριμνα για αναβάθμιση της σύνδεσης του κέντρου», υποστηρίζει σχετικά.
Στο άλλο ζήτημα που αφορά στο Υπεραστικό υπάρχουν πολλά να γίνουν ακόμη και προφανώς ο Δήμος έχει λάβει όλες τις παραμέτρους υπόψη του.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.