3.12.2016 14:11

Σκοτεινή και απογοητευμένη αγορά

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥΣ, ΜΕ ΜΡΙΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΙΟΡΤΙΝΟΥ ΣΤΟΛΙΣΜΟΎ

Η κακή ψυχολογία της αγοράς είναι εμφανής,  αποτυπώνεται στην εικόνα της  αλλά και τη διαμορφώνει. Ελάχιστοι επαγγελματίες έχουν στολίσει τις βιτρίνες των καταστημάτων τους. Οι λόγοι είναι σαφείς, η έλλειψη ρευστότητας υποχρεώνει επαγγελματίες και καταναλωτές να λειτουργούν συντηρητικά και να μη διαθέτουν ρευστό στην αγορά για να προστατεύσουν την επαγγελματική και οικιακή τους οικονομία.

Η ψυχολογία επιδεινώνεται και από τον περιορισμένο στολισμό των δρόμων από τη Δημοτική Αρχή, γεγονός το οποίο επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την   ψυχοσύνθεση όλων. Σημαντικό ρόλο όλο παίζει και η απομάκρυνση της αγοράς  από την παραδοσιακή εικόνα της. Ελάχιστοι είναι πια οι παλιοί  καθιερωμένοι επαγγελματίες οι οποίοι είχαν σημαντική επαφή με τον κόσμο και μεταξύ τους.

Στόλισμα

Στην Απλωταριά μόνο δύο  καταστήματα έχουν στολιστεί  επαρκώς,  μερικά άλλα «έχουν κάνει μια συμβολική κίνηση και τα υπόλοιπα απέχουν, κυριολεκτικά. Το ίδιο ισχύει και για τα εμπορικά κέντρα στις οδούς Βενιζέλου, Ροδοκανάκη, Καλοπλύτου, Καλαμπόκα και Ατσικής. Οι επαγγελματίες  απέχουν, κυριολεκτικά, όπως απέχει και ο κόσμος από τα καταστήματα. Για τα τελευταία είναι νωρίς ακόμη, σίγουρα η εικόνα θα διαφοροποιηθεί όσο πλησιάζουμε στις γιορτινές μέρες.

Ο Ιάκωβος Ανδρεάδης και ο  Μιχάλης Μαρής είναι  από τους παλιότερους επαγγελματίες του χώρου. Έχουν παραδώσει τη σκυτάλη  στα παιδιά τους, αλλά  η παρουσία τους στο χώρο είναι βιωματική, δεν μπορούν να ζήσουν μακριά του.

«Οι επαγγελματίες δεν έχουν όρεξη να στολίσουν γιατί τα πράγματα είναι δύσκολα και δεν υπάρχει φως στο τούνελ», δηλώνει  προβληματισμένος και απαισιόδοξος ο Μιχάλης.

«Ο στολισμός δεν έχει καμία σχέση με τις άλλες χρονιές, είναι πεσμένη η ψυχολογία της αγοράς από αυτά που ζούμε, βλέπουμε και ακούμε συνεχώς» συμπληρώνει  ο Ιάκωβος. Με την ευαισθησία που τον διακρίνει, επισημαίνει και κάτι άλλο, πολύ επίκαιρο.

«Δεν μπορείς να είσαι μέσα στα φώτα  και στο δρόμο να περνάνε ζητιάνοι και πρόσφυγες», προσθέτει.

Ανέξοδος στολισμός

Το κατάστημα οπτικών ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ έχει στολιστεί, αλλά ανέξοδα. Επιλέχθηκε η λύση της χρήσης παλιού υλικού.

«Το παρατηρήσαμε και το συζητούσαμε και με άλλους επαγγελματίες, οι μαγαζάτορες είναι πολύ επιφυλακτικοί. Εμείς  χρησιμοποιήσαμε παλιά στολίδια άλλες χρονιές  ήταν κανόνας να κάνουμε  νέο στολισμό», δηλώνει η υπάλληλος Άρτεμις Γιαγιά.

«  Είμαι εδώ 11 χρόνια, κάθε χρονιά κάναμε και κάτι διαφορετικό, φέτος σκεφτήκαμε ότι , το κόστος είναι μεγάλο και επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε παλιά υλικά».  Η Άρτεμις ελπίζει ότι αυτή την εβδομάδα  θα στολιστούν κι’ άλλα καταστήματα.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ