29.3.2017 17:48

Ο Γάλλος θέλει, το αεροδρόμιο… τον διώχνει

ΓΑΛΛΙΚΟΣ Tour Operator επιθυμεί να κατεβάσει άμεσα στο νησί 2 charter την εβδομάδα όμως το αεροδρόμιο λειτουργεί αποτρεπτικά

Στο νησί μας τα πάντα λειτουργούν αποτρεπτικά.

Ακόμη κι αν ο tour operator επιθυμεί με κάθε τρόπο να εντάξει τη Χίο στον άμεσο σχεδιασμό του, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να…μη σπάσει κάπου τα μούτρα του.

Σε ένα τέτοιο δίλλημα και αντιμέτωπος με κόστος και ρίσκο έχει βρεθεί και ο Γιώργος Σιλιγαρδάκης από το Mega Travel Selections, ένα τουριστικό γραφείο στο Ηράκλειο που φέρνει στην Ελλάδα και σε προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Καλαμάτα και η Αθήνα Γάλλους τουρίστες. Ο ίδιος επιμένει και τώρα να φέρει από τον Μάιο ή Ιούνιο 2 πτήσεις charters την εβδομάδα στο νησί μας, στο οποίο και βρήκε διαθεσιμότητα δωματίων, όμως κινδυνεύει να μείνει το εγχείρημά του και κατ’ επέκτασή η πρόθεσή του στον αέρα, λόγω των καθυστερήσεων στις εργασίες του αεροδρομίου και την επέκταση.

«Οι Γάλλοι είναι οι πιο φιλέλληνες επισκέπτες με δεδομένη αγάπη για την χώρα μας και συνεχές ενδιαφέρον. Οι πιο πολλοί προορισμοί δεν διαθέτουν πληρότητα καθώς έχουν κλείσει τις συμφωνίες τους για το καλοκαίρι και έτσι αναζήτησα στα ξενοδοχεία του κ. Φεγγουδάκη στη Χίο την διαθεσιμότητα που αναζητούσα και την οποία βρήκα. Προφανώς όμως… βιάστηκα να ενθουσιαστώ» εξομολογείται ο ίδιος, καθώς από τις πρώτες επαφές που πραγματοποίησε διαφάνηκε ότι το πρόβλημα δεν ήταν τα ξενοδοχεία και τα δωμάτια, που η Χίος διαθέτει, αλλά το πώς θα φέρει τους επισκέπτες του στο νησί μας.

Ο κ. Σιλιγαρδάκης συνεργάζεται με έναν πολλά υποσχόμενο και ιδιαίτερα δημοφιλή Tour Operator στην Γαλλία τον «Thalasso» που εξειδικεύεται στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών και εκδρομικών πακέτων. Οι Γάλλοι λοιπόν θέλουν, οι υποδομές όμως του αεροδρομίου είναι σχεδόν αποτρεπτικές.

«Πόρτα» στο αεροδρόμιο

Ο Γιώργος όπως και άλλοι στον τουριστικό κλάδο δεν είχαν ακούσει πολλά για την Χίο ως τουριστικό προορισμό. «Με την διαθεσιμότητα σε πολλές τουριστικές περιοχές να είναι ήδη εξαφανισμένη και το ενδιαφέρον των Γάλλων επισκεπτών να παραμένει υψηλά, είναι ανάγκη να ανοιχτούμε σε νέους προορισμούς όπως η Χίος. Εδώ όμως πέσαμε πάνω στο αεροδρόμιο το οποίο και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει απευθείας πτήσεις charters λόγω των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του αερολιμένα.  «Φάνηκε από νωρίς ότι δεν μπορούμε να πετάξουμε απευθείας από κάποια πόλη της Γαλλίας προς την Χίο. Το αεροπλάνο δεν μπορεί να επιχειρήσει με το βάρος που έχει σε καύσιμα και επιβάτες χωρίς ενδιάμεσο σταθμό. Επομένως, τα 168 άτομα που γεμίζουν το αεροσκάφος θα έπρεπε να φθάνουν μειωμένα στο νησί κατά 30-40 επιβάτες και αφού προηγουμένως έχει χρησιμοποιηθεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου ως ενδιάμεσος σταθμός. Το κόστος λοιπόν αρχίζει και αλλάζει εφόσον δεν πραγματοποιείται μία απευθείας πτήση», υποστηρίζει ο ίδιος, δείχνοντας ότι το ζήτημα εξακολουθεί να γίνεται περίπλοκο από τη στιγμή που καθυστερεί η επέκταση του διαδρόμου.

Κανείς να του απαντήσει

Ο κ. Σιλιγαρδάκης καλείται να μεταφέρει σύντομα στον πελάτη του, τον Tour Operator από την Γαλλία, τα εμπόδια και τις δυσκολίες που έχουν προκύψει. «Δεν ξέρω αν θα δεχθεί να υπάρξει ένας ενδιάμεσος σταθμός για το αεροπλάνο ακόμη κι αν επιθυμεί να φέρει κόσμο στη Χίο. Μιλάμε για διπλά τέλη αεροδρομίων, μιλάμε για ανεφοδιασμούς και άλλα έξοδα που δεν τα έχει αν επιχειρήσει να προσγειωθεί κάπου αλλού. Και είναι κρίμα για το νησί να διαθέτει δωμάτια σε μια περίοδο που τα πάντα έχουν εξαντληθεί, να επιθυμούμε να φέρουμε κόσμο και να μην μπορούμε. Η επέκταση αυτού καθαυτού του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης είναι αναγκαία. Η Χίος έχει προοπτική και μπαίνει στον τουριστικό χάρτη αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Όμως από τη στιγμή που ο ενδιαφερόμενος μπλέκει, δεν υπάρχει πεδίο να προχωρήσεις. Φεύγεις και πας στον επόμενο που πιθανά δεν έχει τα ίδια προβλήματα. Είναι λοιπόν η παρότρυνσή μου και έκκληση να ξεκαθαρίσει η κατάσταση», αναφέρει ο ίδιος στον «π».

Π. ΦΕΓΓΟΥΔΑΚΗΣ

«Να μας δώσουν τα κόστη και να εξηγήσουν τις προθέσεις τους»

Ο Π. Φεγγουδάκης παρακολουθεί την συζήτηση του «π» με τον κ. Σιλιγαρδάκη χωρίς να μιλάει. Βλέπει και γνωρίζει την κατάσταση, απευθύνεται κλασσικά στον Δήμο ή την Περιφέρεια για να βρει μία λύση, κάποια υποστήριξη, όμως οι διαπιστώσεις που γίνονται τον προσγειώνουν ανώμαλα. «Μιλήσαμε πρόσφατα για το θέμα με τον κ. Καράλη. Μας είπε ότι δεν βλέπει την επέκταση να ολοκληρώνεται πριν το 2019 και αυτό δείχνει ότι προφανώς δεν έχουν εξαντληθεί όλες οι πιέσεις προς το υπουργείο Μεταφορών να αναγνωρίσει την κατάσταση. Αν γνωρίζαμε που έχει κολλήσει το θέμα και παράλληλα τα κόστη θα κάναμε τον σχεδιασμό μας, ίσως συμβάλλαμε και οικονομικά, όμως δεν είναι δυνατόν να μην γνωρίζουμε ποια στάδια έπονται», καταλήγει  ο ίδιος. 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ