Με κλίμα … Συννεφιασμένης Κυριακής, αντί Αναστάσιμης Εβδομάδας παραλληλίζεται η κατάσταση στο νησί. Οι καμπάνες ηχούν πένθιμα όχι απλώς στις Εκκλησίες αλλά και στις προβλέψεις της αγοράς, καθώς η διαπίστωση ότι η βαρυχειμωνιά δεν διακόπτεται ούτε από ένα δυνατό πασχαλινό δεκαήμερο βυθίζει σε σκέψεις τον οικονομικό ιστό του νησιού.
Η συνειδητοποίηση ότι δεν είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε ούτε τη δεδομένη δυναμική του πιο φαντασμαγορικού εθίμου σε πανελλαδική κλίμακα, του ρουκετοπόλεμου, μετατρέπει σε ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος από ένα φορέα με γνώση και διάθεση, για να επιτρέπει τη διάχυση των αποτελεσμάτων της δουλειάς του να απολαμβάνει το σύνολο της τοπικής οικονομίας.
Η εικόνα του νησιού αυτές τις ώρες θυμίζει … προσθαφαίρεση. Έφυγαν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, ήρθαν οι Χιώτες φοιτητές που σπουδάζουν εκτός νησιού και περιορισμένος αριθμός Χιωτών που κατοικούν μόνιμα εκτός Χίου. Σχεδόν τίποτα πέραν αυτού, με την προσμονή της αγοράς να εστιάζεται στη διήμερη παρουσία Τούρκων επισκεπτών Μεγάλο Σάββατο και Μεγάλη Κυριακή. Οι ευθύνες όσων δεν σχεδίασαν την παραμικρή προβολή του τόπου για αυτή την περίοδο μεγάλες.
Ο προβληματισμός των ανήσυχων επιχειρηματιών εντείνεται, σε αντιδιαστολή με τις τοπικές αρχές που δεν μοιάζουν ιδιαίτερα να συνειδητοποιούν το βαρύ κλίμα. Όλο και περισσότεροι εναποθέτουν τις ελπίδες τους στις πρωτοβουλίες που έχει προαναγγείλει ότι θα λάβει η διοίκηση του Επιμελητηρίου για τη σύσταση του Ιδιωτικού Φορέα Τουρισμού και την ανάθεση σε εταιρεία branding της ταυτότητας του νησιού. Πρωτοβουλίες που οφείλουν και χρονικά να επισπευστούν, περισσότερο για να δώσουν ώθηση αισιοδοξίας σε μια αγορά που διαπιστώνει ότι καταρρέουν πια όλες οι σταθερές της.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.