Σε αχαρτογράφητα νερά οδηγεί την Μαστίχα Χίου και τις πιστοποιήσεις της ο γαλλικός οίκος Chanel με αφορμή την κυκλοφορία στην αγορά του προϊόντος «Blue Serum» το οποίο συνδυάζει προϊόντα τριών χωρών όπως είναι η Κόστα Ρίκα (καφές) , η Ιταλία (ελιά) και η Ελλάδα (με την Μαστίχα Χίου).
Η αρχική αναφορά της Chanel στο νέο της προϊόν, το οποίο μάλιστα συνοδεύονταν και από ένα εκπληκτικό βίντεο, σκόρπισε εύλογα συγκίνηση για την αναγνώριση του τοπικού μας «χρυσού» της Μαστίχας, η οποία ωστόσο κράτησε λίγο καθώς όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια στο προϊόν περιγράφονταν ως Μαστίχα... Ικαρίας, προκαλώντας εύλογα τις παρατηρήσεις της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου αλλά και απλών πολιτών που σχολίασαν αρνητικά την εξέλιξη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Πέρασαν μόλις λίγα 24ωρα από την αναφορά του λάθους στο οποίο είχε προβεί ο οίκος Chanel και δεδομένα όλοι περίμεναν μία σχετική αποκατάσταση στην ιστοσελίδα της εταιρίας για το θέμα. Παρά τα ηλεκτρονικά μηνύματα που έλαβαν από τα στελέχη της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών αλλά και τα τηλέφωνα που έγιναν, η Chanel έδειξε να ανταποκρίνεται, όμως αντί σαφούς διόρθωσης, προκάλεσε νέο μεγαλύτερο πρόβλημα...
Σχίνος από την Ελλάδα!
Προς νεότερη έκπληξη όλων μας σε τοπικό επίπεδο η γαλλική εταιρία εξαφάνισε με συνοπτικές διαδικασίες την λέξη «Μαστίχα» από την περιγραφή περιεχομένων του «Blue Serum», την οποία αντικατέστησε στην ιστοσελίδα της με την αναφορά «Σχίνος από την Ελλάδα» αποδίδοντας έναν επικίνδυνα διευρυμένο όρο για την Μαστίχα, που αποτελεί έναν ξεχωριστό τύπο Σχίνου που φύεται μόνο στο νότιο μέρος του νησιού μας.
Η γενίκευση που επιχειρεί η Chanel στα παράγωγα του Σχίνου θέτει δεδομένα προβλήματα στην λέξη «Μαστίχα» που δείχνει να «πυρπολείται» εξαιτίας της άγνοιας των ανθρώπων που την χρησιμοποιούν. Και αυτό φυσικά δεν αποτελεί ένα μικρό πρόβλημα που η Ένωση καλείται να επιλύσει, αλλά ξεπερνά τα όρια της και φτάνει να αφορά το σύνολο της τοπικής οικονομίας.
Υπάρχουν δεδομένα πράγματα που είτε θέλει ο οίκος Chanel είτε δεν θέλει, δεν μπορεί να παρακάμψει. Το μεγαλύτερο; Η χρήση της Μαστίχας Χίου προϋποθέτει βάση των ευρωπαϊκών προδιαγραφών και την αναφορά στα Π.Ο.Π. χαρακτηριστικά, δηλαδή σε ότι σχετίζεται το Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης, όπως ακριβώς είναι η Μαστίχα. Είναι λοιπόν άμεση η ανάγκη για την καταγραφή του νέου προβλήματος που δημιουργήθηκε και την ταχύτατη λύση του, καθώς ο χρόνος περνάει και η παραμονή μιας «γενικευμένης αναφοράς» όπως «Σχίνος από την Ελλάδα» αναπαράγεται μέσα από την ιστοσελίδα της Chanel και στέλνει λάθος μηνύματα.
Από τον «π» το έμαθαν στην Ε.Μ.Χ.
Στη Θεσσαλονίκη όπου και βρίσκονται για την συμμετοχή τους στο συνέδριο του Economist πληροφορήθηκαν την νέα εξέλιξη με την Chanel ο πρόεδρος της Ε.Μ.Χ. Γ. Τούμπος και ο Δ/νων Σύμβουλος της Mediterra Γ. Μανδάλας. «Είχαμε κάνει πολλές επικοινωνίες για το θέμα της «Μαστίχας Ικαρίας» όπως αναφέρονταν, όμως δεν γνωρίζω λόγω του ότι βρισκόμασταν στο συνέδριο την αναφορά που μου περιγράφετε», ανέφερε ο Γ. Τούμπος στον «π». «Θα ενημερώσουμε άμεσα και πάλι για το θέμα και ελπίζω ότι και με την επίσκεψη των στελεχών της Chanel στη Χίο τις επόμενες ημέρες (εκκρεμεί η πιστοποίηση του εργοστασίου της Ένωσης) το θέμα θα επιλυθεί», υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ε.Μ.Χ.
Το ζήτημα ωστόσο και κυρίως η αδικαιολόγητη άρνηση ή επισφάλεια του γαλλικού οίκου να αναφερθεί ξεκάθαρα στην Μαστίχα Χίου, προκαλεί έντονα ερωτηματικά.
Για ποιο λόγο δεν αναφέρονται στην ονομασία του προϊόντος το οποίο όπως υποστηρίζουν προμηθεύτηκαν σε ποσότητα μισού τόνου; Γνώριζαν ή δεν γνώριζαν τί και από πού το αγόρασαν;
Τι σημαίνει η παραμονή της αναφοράς «Σχίνος από την Ελλάδα» σε μία ιστοσελίδα παγκόσμιας εμβέλειας με εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο καθημερινά;
Πως στοχεύει η Ε.Μ.Χ. να λήξει το ζήτημα που έχει προκύψει για το καλό, την φήμη και την προστασία του τοπικού μας προϊόντος;
Η συνέχεια σίγουρα θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.