Το θέμα της ισότιμης πρόσβασης όλων των παιδιών στην γνώση είναι αναφαίρετο δικαίωμα. Είναι επίσης υποχρέωση τη πολιτείας να το διασφαλίζει και να το εξασφαλίζει σε όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς, αποκλεισμούς και εξαιρέσεις.
Αναφέρομαι ειδικότερα στην ενισχυτική διδασκαλία γιατί η ανάγκη είναι σίγουρα πιο επιτακτική στις οικογένειες που δεν μπορούν να αντέξουν και αυτό το οικονομικό βάρος. Σε αυτό το πλαίσιο η οργάνωση της ενισχυτικής διδασκαλίας πρέπει να επανεξεταστεί και να μην φθάνουμε Δεκέμβρη και στην ουσία να μην έχει ξεκινήσει. Όλα τα παιδιά με τις οικογένειες τους έχουν τακτοποιηθεί λίγο-πολύ στο θέμα των μαθημάτων. Επειδή όμως αυτό που προσωπικά με ενδιαφέρει περισσότερο είναι οι ασθενέστεροι και αυτοί που δεν μπορούν να πάνε στα φροντιστήρια, δημιουργείται αυτόματα άνιση μεταχείριση στους έχοντες και μη έχοντες.
Για να μπορούμε να μιλάμε για εύρυθμη και ουσιαστική λειτουργία θα έπρεπε οι αιτήσεις στελέχωσης να γίνονται από τον Σεπτέμβριο όταν οριστικοποιούνται τα τμήματα στα σχολεία και να ξεκινά αντίστοιχα και η ενισχυτική σε όποια παιδιά την χρειάζονται .Έτσι μόνο θα προσφέρει ουσιαστικά η πολιτεία αυτό που δικαιούται ο κάθε μαθητής-τρια.
Είναι μεγάλη ανάγκη να νοιώθουν όλα τα παιδιά ότι έχουν τις ίδιες ευκαιρίες και ότι η γνώση όπως και όλα τα αγαθά δεν έχει να κάνει με την οικονομική κατάσταση της κάθε οικογένειας. Στην τελική ανάλυση όπως ανέφερα και παραπάνω οι έχοντες δεν έχουν καμία ιδιαίτερη έγνοια για τέτοιους θεσμούς ,αλλά υπάρχουν παιδιά που στηρίζουν το μέλλον τους σε αυτά.
Σημαντική δουλειά επίσης κάνουν τα κοινωνικά φροντιστήρια ,αλλά η δουλειά τους πρέπει να είναι συμπληρωματική του Δημόσιου σχολείου που έχει τον ανάλογο εξοπλισμό, τον αναγκαίο χώρο-σχολείο-,τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς .Παρατηρείται συχνά μια ανεπάρκεια στο προσφερόμενο έργο-κτίριο, εξοπλισμός- που αδικεί και πάλι τους μαθητές.
Τα χρόνια της κρίσης δημιούργησαν αναμφισβήτητα προβλήματα στην Δημόσια παιδεία που σταδιακά αποκαθιστώνται. Μην ξεχνάμε ότι από το 2018 έχουν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί και τώρα ξεκινά ο σχεδιασμός ξεκινώντας από τις 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και έπονται σύμφωνα με τον σχεδιασμό 15.000 μόνιμες προσλήψεις.
Η Δημόσια παιδεία πρέπει να ξαναποκτήσει το κύρος της και την θέση της στην κοινωνία και ταυτόχρονα όλοι οι μαθητές να σπουδάζουν αυτό που αγαπούν και να αποκτούν γνώση.
Είναι καλό να μην ξεχνάμε ότι ,την παιδεία ,την υγεία και όλα τα αγαθά που πρέπει να προσφέρονται δωρεάν σε όλους τους πολίτες κόντεψαν να διαλύσουν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Το όνειρο της ΝΔ για την παιδεία είναι απολύσεις, κλείσιμο σχολείων και ιδιωτική παιδεία για τους έχοντες ενώ του ΣΥΡΙΖΑ είναι να αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο παρέχοντας σε όλα τα παιδιά εκτός από το βασικό πρόγραμμα ενισχυτική διδασκαλία, πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και πληροφορικής.
Έτσι μόνο θα διασφαλισθεί η δημόσια και δωρεά παιδεία και θα χτυπηθεί συγχρόνως η παραπαιδεία.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.