΄Ηταν Ιούνιος του 1994 όταν σαρανταένας (41) Βρονταδούσοι, απόμαχοι του κύματος, αποφάσισαν να οργανωθούν σε Σωματείο συνδικαλιστικού-κυρίως-χαρακτήρα.
Έκτοτε, το Σωματείο Συνταξιούχων ΝΑΤ Βροντάδου “Ο ΒΡΟΝΤΑΔΟΣ”, έχει διαγράψει μιά ενδιαφέρουσα αλλά συνάμα και δύσκολη πορεία που θυμίζει καράβι σε φουρτουνιασμένο πέλαγος.
Έχοντας, στο μεταξύ,εγγράψει μέλη του εκατοντάδες Βρονταδούσους συντ/χους του ΝΑΤ ή και χήρες κάποιων εξ αυτών, έδωσε-και δίνει-, αντάμα με τους άλλους συναδέλφους της λοιπής Χίου, αγώνες τόσο για τα προβλήματα του νησιού μας όσο και για τη διασφάλιση των ό,ποιων προβλέψεων της Πολιτείας υπέρ των εργαζομένων και απόμαχων του θαλάσσιου στίβου.
Προβλέψεων που απέβλεπαν στο να αντισταθμίσουν τις ιδιομορφίες, τη σκληρότητα και την επικινδυνότητα του ναυτικού επαγγέλματος αλλά και ως αναγνώριση της μεγάλης οικονομικής (και όχι μόνο) συνεισφοράς των ναυτικών μας στην μεταπολεμική ανόρθωση, ανασυγκρότηση και ανάπτυξη της Πατρίδας μας.
Δυστυχώς, στα χρόνια που ταυτίστηκαν με την πρόσφατη οικονομική κρίση (2010-2019), ο ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ ΟΔΟΣΤΡΩΤΗΡΑΣ τα ισοπέδωσε ΟΛΑ!! Οι Κυβερνήσεις αυτής της περιόδου δέχθηκαν, με τρόπο άφρονα έως ανάλγητο, να μπουν στην ίδια ζυγαριά δικαιώματα δίκαια και άδικα, ηθικά και ανήθικα, νόμιμα και παράνομα. Έτσι προέκυψε μια ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ σε βάρος των ναυτικών μας (εν ενεργεία και συνταξιούχων) αντιστρόφως ανάλογης της σκληρής εργασίας τους και της, εν γένει, συνεισφοράς τους υπέρ του κοινού καλού.
Παρενθετικά του σημερινού σημειώματος και της στόχευσής του, θέλω να πω ότι, ελπίζω και προσδοκώ, η σημερινή Κυβέρνηση, χωρίς ισοπεδωτικές ιδεοληψίες, να τολμήσει να αποκαταστήσει κάποιες από τις αδικίες που έγιναν σε βάρος των ναυτικών μας, αν όντως, η ίδια και η Πατρίδα μας, επιθυμούν ειλικρινά να ΖΗΣΕΙ η Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία.(βλέπετε υστερόγραφο).
Επιστρέφοντας στο κυρίως θέμα μας, τολμώ να ισχυρισθώ ότι, η απογοήτευση που προκάλεσε στους ναυτικούς μας η άδικη συμπεριφορά της Πολιτείας έναντί τους, είναι μία,-από τις πολλές-, αιτία που όλο και λιγώτεροι απόμαχοι του κύματος δέχονται να αναμειχθούν στα κοινά.
Όλο και λιγώτεροι αποφασίζουν να διαθέσουν λίγο από τον ελεύθερο χρόνο τους για συμμετοχή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στις Διοικήσεις των Σωματείων (Αθλητικών και Πολιτιστικών) ή σε Εκκλησιαστικές Επιτροπές.
Η απροθυμία τους αυτή, δυστυχώς, έφθασε και αφορά ακόμη και άρνηση συμμετοχής στο Δ.Σ. του ίδιου του Σωματείου τους, εν προκειμένω αυτού των συνταξιούχων ΝΑΤ Βροντάδου.
΄Ομως αυτό πρέπει να πάψει να ισχύει. Ο Βροντάδος, από τότε που έχασε, ως Δήμος, το ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ του (2011), μόνα στηρίγματα πλέον έχει τα Σωματεία του, τα Σχολεία του και τους Ενοριακούς Ναούς του.
Αν και αυτά ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΟΥΝ από δική μας αδιαφορία, μαζί τους θα καταρρεύσει και η κοινωνία μας. Και τότε η ζημιά θα είναι μεγάλη και ίσως μη αναστρέψιμη.
Υπ΄αυτήν την έννοια και υπ' αυτό το πρίσμα προσεγγίζοντας το πρόβλημα και εν όψει της προσεχούς εκλογής για ανάδειξη νέου Δ.Σ. στο Σωματείο συνταξιούχων ΝΑΤ Βροντάδου (θα γίνει στην ΠΕΚΕΒ την Τετάρτη 19-2-2020), είναι παρήγορο ότι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής σ΄αυτό, αρκετοί συμπολίτες-μέλη του Σωματείου είτε για να συνεπικουρήσουν κάποιους από τους παλαιούς (αν βέβαια αυτοί δεχθούν να παραμείνουν) είτε να διαδεχθούν όσους-,τυχόν κουρασμένοι από την πολυετή προσφορά τους,-αποφασίσουν να αποχωρήσουν.
Με οδηγό την πολυετή πείρα μου,ας μου επιτραπεί να προτρέψω τα μέλη του Σωματείου καλόπιστα και καλοπροαίρετα για δυό πράγματα:
ΠΡΩΤΟΝ να υπάρξει μεγάλη συμμετοχή σ' αυτές τις εκλογές. Είναι η ελάχιστη οφειλή προς τους πρωτοπόρους ιδρυτές και
ΔΕΥΤΕΡΟΝ να εκλεγούν ξανά και να συνυπάρξουν με τους νέους, για κάποιο διάστημα, τουλάχιστον όσοι και όποιοι εκ των παλαιών κατέχουν καίρια πόστα ώστε να “μάθουν” κοντά τους οι νέοι τα της διοίκησης ενός τέτοιου Σωματείου που ο Βροντάδος, ως ναυτότοπος, συνεχίζει να το έχει ανάγκη.
Κλείνοντας το σημερινό σημείωμα, νοιώθω την ανάγκη, ως ελάχιστη ΗΘΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ, να παρεθέσω τα ονόματα των ιδρυτών του Σωματείου Συντ/χων ΝΑΤ Βροντάδου, έτσι όπως αυτά (με σειρά και ορθογραφία) αναγράφονται στην ιδρυτική πράξη υπό ημερομηνία 22 Ιουνίου 1994, με μία υποσημείωση:
- Εξ αυτών, στη ζωή ευρίσκονται σήμερα ελάχιστοι. Οι ευχές όλων μας για υγεία τους συνοδεύουν μιάς και αποτελούν κομμάτι της ζωντανής ιστορίας του τόπου. Είναι άξιοι του σεβασμού μας ενώ οδεύουν προς τα εκατοντάχρονά τους. Πρόσθετη ευχή μας να τα φθάσουν και να τα ξεπεράσουν.
Ραπίτης Κ.Κωνσταντίνος, Τελλής Λ.Δημήτριος, Τελλής Λ.Απόστολος, Ντόγρης Π.Ελευθέριος, Τσαμπλάκος Μ.Ισίδωρος, Βιτάκης Ν. Μιχαήλ, Κωστάλας Δ. Ηρακλής, Τσατσαρώνης Α. Γεώργιος, Φόρος Ι. Μάρκος, Ψυλλάς Σ. Ισίδωρος, Φόρος Ι. Κωνσταντίνος, Τελλής Λ. Γεώργιος, Κουτσούδης Κ. Γεώργιος, Γέμελος Λ. Νικόλαος, Πιταούλης Δ. Νικόλαος, Γλύκας Μ. Μάρκος, Τελλής Α. Λουκάς, Ξεντές Ν. Αντώνιος, Πίττας Γεώργιος, Γάφος Ε. Γεώργιος, Κουτσούδης Κ. Νικόλαος, Γκιουβέτσης Γ. Εμμανουήλ, Πιταούλης Λ. Ιωάννης, Αρμενάκης Α. Κωνσταντίνος, Σκούφαλος Ι. Ευστράτιος, Σταθάκης Θεοδόσιος, Μπαχάς Ι. Τρύφων, Χαραμής Λ. Μάρκος Γιόμελος Λ. Νικόλαος, Ζαννίκος Ι. Ιωάννης, Φαφαλιός Ε. Στέφανος, Ξενιός Θ. Ευστράτιος, Μπαχάς Λ. Κωνσταντίνος, Μπίλος Δ. Παντελής, Πιταούλης Δ. Αδαμάντιος, Γδύσης Ε. Νικόλαος, Ζαννίκος Κ. Μάρκος, Γαρής Σ. Γεώργιος, Λοΐζος Ι. Μάρκος, Μονιούδης Ι. Κώστας, Σαλιάρης Ε. Δημήτριος.
Υ.Γ.: Το λογικό και δίκαιο αίτημα των ναυτικών μας (εν ενεργεία και συνταξιούχων) για τοποθέτηση τουλάχιστον ενός γιατρού (για συνταγογράφιση) στον Οίκο Ναύτου Χίου, παραμένει επίκαιρο αναμένοντας ικανοποίηση από τη σημερινή Κυβέρνηση.
΄Οσο αφορά την καθιέρωση ειδικού τρόπου φορολόγησης των ναυτικών, λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματός τους, νομίζω ότι είναι καιρός να τεθεί ξανά προς συζήτηση και αντιμετώπιση αν όντως επιθυμούμε ΟΛΟΙ να υπάρξει μέλλον για την Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.