Τροχοδρομεί η αξιοποίηση των 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Παίρνοντας τη σκυτάλη από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του οποίου αναμένεται μες το επόμενο δίμηνο, το Υπερταμείο μπαίνει στην τελική ευθεία για τις οριστικές αποφάσεις. Στο επικρατέστερο, αυτή τη στιγμή, σενάριο οι 22 μικρότεροι αερολιμένες της χώρας θα παραχωρηθούν σε ένα ενιαίο πακέτο.
Όπως αποκάλυψε εχθές, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του στρατηγικού σχεδίου του Υπερταμείου για τα έτη 2022-2024, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες που θα οδηγήσουν στο βέλτιστο μοντέλο αξιοποίησης για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία παραμένουν υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Επί του παρόντος, λοιπόν, το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι δεν θα σπάσουν σε διαφορετικές συστάδες, όπως μέχρι πρόσφατα διαφαινόταν, αλλά θα βγουν όλα μαζί σε μία ενιαία διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης. Όπως εξηγήθηκε, αυτό προκρίνεται προκειμένου να μην δημιουργηθούν γκρουπ διαφορετικών ταχυτήτων, με αποτέλεσμα οι πιο αδύναμοι εμπορικά αερολιμένες να μείνουν στα αζήτητα.
«Για εμάς, η αξιοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων είναι ζήτημα συνολικής περιφερειακής ανάπτυξης. Θέλουμε να έχουμε ένα ουσιαστικό αποτύπωμα», σημείωσε ο κ. Δημητριάδης. Αυτή την περίοδο, οι σύμβουλοι του Υπερταμείου «τρέχουν» την άσκηση που θα οδηγήσει στη λήψη της τελικής απόφασης ως τα τέλη του καλοκαιριού με αρχές φθινοπώρου, οπότε και αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις.
Τα υπόλοιπα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία αποτελούν ως επί το πλείστον πύλες μικρότερων τουριστικών προορισμών της χώρας, σε μια περίοδο που τα τουριστικά ρεύματα ανακάμπτουν είναι τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Δεύτερο πιο «δυναμικό» της λίστας θεωρείται το αεροδρόμιο της Πάρου, καθώς η επιβατική του κίνηση είχε σχεδόν τριπλασιαστεί το 2019 σε σχέση με το 2016. Θεωρείται δε πως ακόμη 5-6 μικρότεροι αερολιμένες παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, μεταξύ τους Αλεξανδρούπολη και Χίος. Εκτιμάται ότι η επιβατική κίνηση στους 22 αερολιμένες θα αυξηθεί κατά 40% ως το 2030, διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό πακέτο.
Όπως έχει κατά καιρούς γίνει γνωστό, διάφορα μοντέλα αξιοποίησης έχουν πέσει στο τραπέζι. Πέραν του επικρατέστερου, μέχρι στιγμής σεναρίου, της ενιαίας μακροχρόνιας παραχώρησης σε ένα πακέτο, κατά τα πρότυπα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, συζητήθηκε η δυνατότητα δημιουργίας clusters αεροδρομίων. Επίσης, εναλλακτικά, ο θεσμός της παραχώρησης εκμετάλλευσης ή η σύμβαση διαχείρισης, το λεγόμενο «management contract», στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων έναντι αμοιβής.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.