Κυρίαρχη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία παραμένει ο ελληνόκτητος στόλος, με την αξία του να διαμορφώνεται στα 99,82 δισ. δολ., ενώ κορυφαίος Έλληνας εφοπλιστής είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης, με 129 πλοία, συνολικής αξίας 7,6 δισ. δολ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue, εν όψει των Ποσειδωνίων 2018 που ξεκινούν σε λίγες ημέρες, μετά από τον ελληνικό στόλο, τη δεύτερη θέση κατέχει ο στόλος της Κίνας, αξίας 91,7 δισ. δολ. και ακολουθούν αυτός της Ιαπωνίας, αξίας 89,27 δισ. δολ. και της Νορβηγίας 50,18 δισ. δολ.
Όσον αφορά στους Έλληνες εφοπλιστές, μετά τη «χρυσή» πεντάδα συμπληρώνουν ο Γιώργος Οικονόμου με 142 πλοία αξίας 7,17 δισ. δολ., ο Γιώργος Προκοπίου με 119 πλοία αξίας 5,63 δισ. δολ., ο Πήτερ Λιβανός με 21 πλοία, τα οποία έχουν συνολική αξία 2,7 δισ. δολ. και τέλος, ο Ν. Μαρτίνος, με 86 πλοία, αξίας 2,49 δισ. δολ.
Το πιο ακριβό πλοίο του ελληνόκτητου στόλου ανήκει στην εταιρία Dynagas Holdings, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG, Fedor Litke, χωρητικότητας 172.636 cbm, το οποίο κατασκευάστηκε το 2017, σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, και ταξιδεύει με σημαία Κύπρου. Η αξία του ανέρχεται στα 277,5 εκατ. δολ.
Από τα προηγούμενα Ποσειδώνια μέχρι και σήμερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, έχουν πραγματοποιήσει παραγγελίες νέων πλοίων αξίας 8,92 δισ. δολ. και έχουν αγοράσει συνολικά 582 μεταχειρισμένα πλοία.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.