Ο στόλος του αριθμεί τα 131 πλοία και είναι ο πλοιοκτήτης που έχει τα περισσότερα πλοία του στην ελληνική σημαία, με το ποσοστό αυτό να ανέρχεται στο εκπληκτικό 88,5%
Όποια στατιστική και αν κοιτάξεις που αφορά τη ναυτιλία ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι μέσα. Στην τρελή άνοδο της ναυλαγοράς στις αρχές Οκτωβρίου στα δεξαμενόπλοια VLCC χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων ήταν πρώτος σε κέρδη αλλά και σε αριθμό πλοίων. Στα LNG κυριαρχεί, πρωτοπόρος και εκεί όπως και στα φορτηγά πλοία αλλά και στις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων.
Στα 69 του χρόνια συνεχίζει να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σε διάφορους τομείς.
Έχει στόλο με 131 πλοία συνολικής χωρητικότητας 25,7 εκατομμυρίων τόνων χωρισμένο σε τρείς εταιρείες ανά κατηγορία πλοίου, την Maran Tankers, Maran Gas και Maran Dry.
Από τα 131 πλοία τα 54 δεξαμενόπλοια, τα 30 είναι LNG, και 47 φορτηγά. Είναι μακράν ο Έλληνας πλοιοκτήτης με τα περισσότερα πλοία του στην ελληνική σημαία με το εκπληκτικό ποσοστό 88,5%. Συνολικά 116 από τα 131. Το 1/7 του ελληνικού νηολογίου αποτελείται από πλοία του Ομίλου Αγγελικούση. Αυτό συνεπάγεται ότι στηρίζει και τους Έλληνες αξιωματικούς μηχανής και γέφυρας από την περίοδο που βρίσκονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και μετέπειτα.
Έχει τον μεγαλύτεροo στόλο με LNG ανάμεσα στους Έλληνες και έναν από τους μεγαλύτερους διεθνώς και ακολουθούν ο Γιώργος Προκοπίου και ο Πήτερ Λιβανός.
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για το ποιοί Έλληνες έχουν τα περισσότερα VLCC, δηλαδή δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων ο Γιάννης Αγγελικούσης με 42 υπερ-δεξαμενόπλοια βρίσκεται στην κορυφή.
Πρωταγωνιστεί και στα φορτηγά πλοία. Επιχειρηματικός τυφώνας. Ειδικότερα πρωταγωνιστεί και στα capesize φορτηγά με τους διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους να υπολογίζουν-προσθέτουν, σε αυτά και τα φορτηγά τύπου Newcastlemax χωρητικότητας άνω των 200.000 τόνων. H ναυλαγορά των capsizes από το χαμηλό του περασμένου Απριλίου έφθασε στα υψηλά του Σεπτεμβρίου υπερκαλύπτοντας, κατά το διπλάσιο, τις απώλειες από την αρχή της χρονιάς.
Σύμφωνα με τη διασταύρωση στοιχείων του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons και του Marine Information Services (MIS.GR) στον κατάλογο με τους Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στόλο με φορτηγά capesize ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι πρώτος με τη Maran Dry να έχει 49 κομμάτια. Τον ακολουθεί ο Πέτρος Παππάς με την Star Bulk που έχει 38.
Όμως και στις ναυπηγήσεις πρωταγωνιστεί αφού έχει το μεγαλύτερο σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα παγκοσμίως όσο αφορά ιδιώτη πλοιοκτήτη.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarskons για το 2019 Ιωάννης Αγγελικούσης με τρεις εταιρείες που ανήκουν στον Όμιλο, έχει πρόγραμμα για την κατασκευή 22 πλοίων. Η Maran Dry, πρώην Anangel Maritime Service, ναυπηγεί τέσσερα φορτηγά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 840.000 τόνων dw. Η Maran Τankers ναυπηγεί πέντε δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 1,1 εκατομμυρίων τόνων. Η εταιρεία έχει συμβόλαια για 13 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG συνολικής χωρητικότητας 1,2 εκατομμυρίων τόνων.
Επίσης έγινε ο πρώτος Έλληνας πλοιοκτήτης που υπέγραψε συμβόλαιο για τη ναυπήγηση πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης, γνωστής στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit, ή FSRU, 173.400 κυβικών μέτρων για λογαριασμό της Maran Tankers Management. Επίσης, έχει option για την κατασκευή δύο ακόμη τέτοιου είδους πλοίων.
Το όνομά του φιγουράρει στην κορυφή της λίστας που συντάσσει κάθε χρόνο η Lloyd’s List και αφορά το TOP 100 με τις μεγαλύτερες και ισχυρότερες προσωπικότητες που πρωταγωνίστησαν στη ναυτιλίας με τις κινήσεις που έκαναν και τις επενδύσεις τους.
Αν και βρίσκεται στην 8η θέση, είναι ο κορυφαίος πλοιοκτήτης και συναγωνίζεται κάθε φορά με ένα άλλο μεγάλο όνομα της ναυτιλίας, τον Νορβηγό Τζον Φρέντρικσεν. Όσοι προηγούνται στον κατάλογο δεν έχουν αυτή την ίδια ιδιότητα. Είναι πρόεδροι ή διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών ή διεθνών οργανισμών.
Σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη, σε μία από τις λιγοστές ομιλίες του, τόνισε ότι θέλει να συνεχίσει την επέκταση της ναυτιλιακής του αυτοκρατορίας και υπογράμμισε ότι δεν του αρέσει η στασιμότητα. Στρατηγική του είναι η ανανέωση και επέκταση του στόλου με νεότευκτα πλοία και όχι με μεταχειρισμένα, αφού με αυτόν τον τρόπο τηρούνται οι αυστηρές προδιαγραφές που βάζει ο όμιλος Αγγελικούση.
Εισαγωγή στο χρηματιστήριο της Ν.Υόρκης
Ο Γ. Αγγελικούσης σχεδίασε την εισαγωγή της ναυτιλιακής εταιρείας του σε ξένο χρηματιστήριο. Ήταν η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια που τόλμησε το εγχείρημα αυτό. Το 1987 ίδρυσε την εταιρεία Anangel American Shipholding Ltd, σε συνεργασία με την American Express Bank και εισήγαγαν μετοχές της εταιρείας αυτής στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Λουξεμβούργου. Αποχώρησε από την αμερικανική χρηματαγορά με την αλλαγή του αιώνα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.